Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2402 ggr
parise
0

vad ska man akta sig för?

en del påstår att man ska akta sig för vissa grönsaker. vilka är det? ja äter isbergsallad gurka ibland oliver o sen lite paprika

Mervi
0

Jag brukar äta ovanjordsgrönsaker, de innehåller mindre stärkelse.

Här finns en lista om frukt och grönt.

PerH
0

Hej parise

På kolhydraters startsida finns en länk till  LCHF FOLDER  pdf-fil LCHF PÅ 3 MINUTER 

Här står förklarat om grönsakerna.

parise
0

tack tackSkrattande

parise
0

hehe har kollat listan… inte konstigt att jag vart trött och gick upp i vikt o sockerhumörssvängningar av alla äpplen jag satte i mig innan ja började med den nya kosten här. ja åt ca 8 frukter om dagen o kunde knappt va utan det…. så ja gick upp av äpplen

Mervi
0

SkrattandeEtt äpple om dagen…. ett gammalt ordspråk.

parise
0

ja jag vet men då visste jag inte att det var fel.. men nu förstår ja bättre heheh

odezza
0

Hehe… tidigare trodde jag att det betydde att minst ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen…

Högst ett äpple ska det ju va'…!

"still lost in space and time"

parise
0

hahah ja exakt

RaggSockan
0

Försöker förklara för min man att det är inte så bra att äta så mycket frukt men han lyssnar inte. För varje morgon gör han en smootie bestående av ett äpple, en halv banan och en näve frusna jordgubbar. Sen fyller han på med fruktjucie.

Han kan ta några såna om dagen om han är sugen på sött.

parise
0

kula att det är fler här som fattar att det inte är så smart att äta  dricka smootei… nej det där kan man ta istället för godis! eller hur

Jennix
0

Paprika och tomat klarar jag inte mycket av.

Broccoli, blomkål, spenat, lök, vitlök - detta äter jag oftast. Lite champinjoner ibland, också avocado. Lite sallad ibland.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!