Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2647 ggr
Amynils
0

Söker LCHF läkare i Halmstad

Hej!

Min man har just blivit "utdömd" på sin läkarkontroll efter att ha berättat vad vi äter hemma - LCHF-kost.

Finns det nån läkare i Halmstads omgivning som man kan tänka sej förlägga sina besök till och som har förståelse för LCHF.

Tacksam för alla förslag !

Amy

MiaP
1

Genom att fortsätta med LCHF och få bättre värden vid provtagningar så brukar envetna läkare gå att vända. Det är resultaten som talar. Så fortsätt med LCHF och visa läkaren att det finns andra sätt att äta på så att man blir frisk. Det har jag gjort och har långtidssocker under 5 numera, och läkaren har tinat och frågar vad jag äter.

Halvdansken
0

Jamen är det inte underligt. Istället för att fråga om det, och komma med nån kommentar om "då får vi väl se hur det går", så blir man utdömd, idiotförklarad och annat kul.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

sussie
0

Jag har blivit av med nästan all medicin men min doktor tycker ändå jag gör fel! Vi har löst det genom att bara ha brev eller telefonkontakt, mycket praktiskt. Jag håller koll på det mesta hon skickar provtagingsremiss och senare svaret jag ber om recept när det behövs. Jag förstår att det inte är ett sätt som fungerar för alla men det fungerar bra för mig.

Halvdansken
0

Läkarna tror fortfarande att de är halvgudar, tydligen.

Min mamma fick kolestorolsänkande piller som hon blev så dåliga av att hon knappt kom ur sängen. Men ÄNDÅ tyckte läkaren att det var jätteviktigt att hon åt dem. Tack o lov så slutade hon. Jag fick slängt ut hennes Becel när jag var där sist, och har mailat info till henne om Kolestorolmyterna (Ravnskogs). Hon är 73 år, hon ska ha kolestorol. Dessutom var värdena låga, hon startade på 6,2 tror jag, och fick ner det till 5,8. Till vilket pris?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Buppan
0

Tråkigt att höra. Jag är glad att jag har en förstående läkare som visade ett äkta intresse, när vi diskuterade framgången av min kostomläggning. Han har tjatat på mig i många, jag menar många år, på att jag skulle gå ner i vikt, att jag riskerade diabetes, vilket jag fått och nu många kilo lättare, kunde han bara vara positiv. Fått äran att sänka mina medicindoseringar. Jag har träffat denna läkare i tjugo år, så han vet att jag ofta handlar efter mitt eget huvud, men detta var han mycket positiv till. Hade även en kandidat med vid detta besöket, som också fick lära sig om LCHF, så hoppas ju att det sprider sig.

Eftersom det är fritt vårdsökande, så är det bara att leta vidare. Min läkare finns i Lund.

aeas
0

Buppan, ser att du har turen att ha hittat en lchf-positiv läkare i Lund. Vem är det och var har du hittat honom/henne?

Bor själv utanför Lund och skulle vara mycket intresserad av att komma i kontakt med en sådan både till mig själv och min man (som blivit ordinerad statiner). Tack på förhand.