Permesankex
Jag var på en fest förra veckan och där fick jag permesankex. Jag tror man bara lagt permesanost på ett bakpapper och in i ugnen sen blev det som kex. Men jag vet inte. Är det någon som hört talas om detta som vet exakt hur man gör?
Det var mycket gott att sen äta och doppa i en baconröra som jag tror hon fått här från forumet..:)
Mums

I den här korta tråden finns det beskrivet… men jag har inte testat!
Läste också någonstans att när parmesanosten har smält, men fortfarande är mjuk, så kan man lägga en rundlarna över ett upp- och nervänt glas, så får man små korgar, som man kan fylla med något gott…
Edit: När jag testar länken, så blir den inte klickbar, trots att jag har gjort om den flera gånger… tekniskt fel???
Hela länken blir lite för lång att skriva ut, men sök på "parmesan", rubriken på tråden är "kex"… det kanske finns fler tips om hur man gör bland trådarna som kommer upp.
"still lost in space and time"
#1 Länken fungerar fint.
#0 Det går att söka på ostchips också. Det finns en hel drös med tips om just ostgrejs i ugnen. Inte så konstigt, det är ju godis. :)

Bra att den fungerar, MimLan… den fungerar fortfarande inte för mig, dock… vad nu det kan bero på… andra länkar fungerar ju för mig… det är mycket med det tekniska…
"still lost in space and time"
Jag lägger små högar med rivet parmesan på en bakplåt och gräddar tills de flyter ut samt får lite färg. Lossna de med en stekspade när de fortfarande är varma. man kan slänga in lite torkade örter eller paprika för variation.
Har även gjort dessa i mikron med krispfunktionen.