kvällsmat
Andra kostformer avråder från att man äter sent på kvällarna. Att man inte ska äta efter klockan 20.00. Hur är det med LCHFkosten eller får man äta när man vill på dygnet?

Jag tror att det gäller samma för oss… vi ska nog inte heller äta försent…
eller har jag fel?
är jag hungrig äter jag ngt väldigt lätt. för sova hungrig går inte för min del…

Det är säkert, som allt annat, individuellt… Själv äter jag gladeligen ett lagat mål mat klockan 12 på natten, om jag är hungrig då… 
"still lost in space and time"
Jag har aldrig brytt mig om det, det enda jag vet är att om jag äter mycket kokosfett sent så får jag halsbränna på natten.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag äter när jag är hungrig. Blir jag hungrig sent på kvällen äter jag då. (I natt blev det makrill & stuvad spenat, samt ett ost/CF-baserat matexperiment…) Men då brukar jag nöja mig med mindre frukost dagen efter, också.
Men, det är klart, märker man att man hamnar på en oönskad platå, ja då får man kanske se över sina rutiner.
Fabricati diem, pvnc!
Jag äter middag ganska sent för det mesta och äter inte mycket på kvällen, men lite ost om jag känner att jag behöver. Det är någon som skrev att man sover bättre om tar lite ost på kvällen.

#5 Men hallååååååååååååååååå, nu blev ju jag nyfiken… vaddå ost/CF-baserat matexperiment??
Jag äter oxå när jag är hungrig, även om det skulle inträffa efter 20.
Jag som alltid har/haft svårt att äta på morgonen är hungrig när jag vaknar om jag ätit sent på kvällen innan. Det är enda gången jag verkligen äter "riktig" frukost och inte bara tar kaffe. Förklara det om nån kan…
Jag kan inte somna om jag går och lägger mig hungrig så jag följer devisen att äta när man är hungrig oavsett vad klockan är. Brukar dock inte bli senare än niosnåret på kvällarna.

#7 & 9 Japp, blev sugen på smaken av romrussin.
Fabricati diem, pvnc!

Jag äter också när jag är hungrig. Har aldrig förstått varför det är skillnad på morgon och kväll. Framförallt vi som har hela tiden tillgång till kroppsfettet. Som jag har fattat och kännner så är det totala intaget mat som räknas, inte när man har mumsat i sig den. Eller?

#8..
men så har jag oxå alltid fungerat… äter jag "sent" på kvällen då är jag hungrig på morgonen, annars hinner det oftast bli middagstid innan jag äter.

Så var det för mig medan jag var sockerdriven. Nu kan jag äta middag 17 och ändå inte hungrig förrän ca 11 på förmiddagen.
I stora delar av världen äter man middag sent på kvällen så jag förstår inte varför vi svenskar skulle fungera annorlunda.
Vi äter ju ändå inte efter klockan så varför skulle det vara annorlunda med middagstid?