Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2554 ggr
cher
0

sprit och kolhydrater

Är det sant att när man varma alkahol då försvinna spriten och då blir det mindre karbs. Jag menar när man lagar mat alltså

marabe
0

Såg nån uppställning om hur mycket kolhydrater som fanns i vin, öl och sprit. Kan inte hitta den men jag minns att i konjak, whisky och vodka fanns inga kolhydrater.

Will
0

Det är väl inte kolhydraterna som försvinner vid uppvärmning (av t.ex. vin) utan alkoholen. Alkoholen förångas, kolhydraterna stannar..

ToFat
0

sprit innehåller ju inga kolhydrater

andreas0
1

#0, Större delen av alkoholen försvinner när man värmer den i matlagning, det kan finnas spårmängder kvar.

Men alkohol har ju inget med kolhydrater att göra. Sedan att en del alkoholhaltiga drycker, t.ex. öl, även har en del kolhydrater är ju en annan sak. Man brukar väl inte direkt göra sås på öl.

Kolhydraterna som finns i t.ex. vin är obetydliga om det inte är någon söt variant, speceillt i dom små mängderna man använder för att göra t.ex. sås. Produkter med mer alkohol än så har ännu mindre kolhydrater. Så det är inget att oroa sig för vid matlagning.

SamanthaJones
0

men att ta ett glasvin/en halv flaska. hur påverkar det? har nämligen en Amarone som ska delas med modern i morgon ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Wildrat
0

#5 Levern koncenterar sig på att bryta ner alkoholen och fettförbränningen stannar av.

Doc
0

Alkoholdrycker och kolhydrater.

Sprit innehåller som sagt 0 kolhydrater.

Pasi
0

#5 Du får nog prova! Jag gör det till och från.Räcka ut tungan