Länken fungerar tyvärr inte… 
"still lost in space and time"
Länken Fungerar !
Själv äter jag ägg och urvattnat bacon till frukost varje dag.

Fast hans frukost är ju full english breakfast…inte så nyttig direkt…vad han än säger ;)
Jag kör också på ägg och bacon *mmm* idag la jag till en avokado också, eftersom det var mer lunch än frulle :)
Ägg och bacon äger! 1 ägg, 3 skivor. Fast blir rätt snabbt hungrig igen, kanske efter bara 2-3 timmar. Borde kanske käka mer?
Köpte 3 pkt bacon (Icas) igår och fick till min besvikelse slänga ett helt paket då det var angripet med mögel och gick ut för 3 dar sen :(
Tråkigt för dig Miyu.
Jag köper mitt bacon på lidl
#5 - jag äter 2-3 stekta ägg samt ett paket bacon till frukost och står mig lätt 5-6 timmar på det. Men det är väl individuellt vad man mäktar trycka i sig, särskilt på morgonen… 
2 kokta ägg och ett halvt paket bacon, till det en mugg the med grädde, kokosfett och lite smör. Sen är man mätt ganska länge. Tulips bacon är inte så salt som många andra sorter likaså Scans jägarbacon.
jag här börjat med denna kosten för cirka veckan sedan och jag kan nätt o jämt få i mig ett egg o fem skivor bacon, det tar verkligen stopp och sen är jag hungrig igen efter typ två timmar.
För kunde jag med lätthet slänga i mig fyra rostade med ost o skinka på o ibland sylt. + ett ägg.
Vad ska jag göra? På vilket sätt tycker ni jag borde ändra om i min frulle? Lite tips? :D
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Gör äggröra på 2 ägg, smör och lite grädde. Lättare att slänga i sig. Och så får man i sig fettet som mättar.
Jag köper också helst mitt bacon på Lidl…storpacken. Det är inte lika salt som andra.
Byt ut äggen och ditt bacon mot något annat, rester från gårdagens middag kanske? Eller en halva avocado med gott, fett "klet" och räkor?
Tack, jag ska helt klart prova äggröran imorgon :)
lidl säger ni, kanske dax att ta sig en sväng dit i dagarna.
Vad kan ni mer tipsa om som finns på lidl? :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

På Lidl? KORV KORV KORV!!! Jag blev riktigt glad när jag började läsa på korvpaketen där. 0,5 till 1 % kolisar i massor av sorter. Favvon är ändå deras Bockwurst på burk. 0,5g/100 Och framför allt liknar den vanlig grillkorv.
Ett av dom största problemen jag har med att komma på LCHF-mat är att hitta vanligt halvtrist käk, men som man inte tröttnar på så fort. Vissa matvaror kan vara kanongoda när man testar dom, men när man käkar Salami femte dagen i rad står det en upp i halsen. tänk efter - vilka maträtter enligt det "gamla" sättet att äta, funkade vecka efter vecka - år ut och år in? Pannkakor, falukorv & makaroner etc etc. Inga smakbomber där inte! Men dom funkade nästan jämt…

Jag käkar omelett med bacon varje morgon.
- 2 ägg
- 1/2 dl grädd
- 1/2 paket bacon
- som jag sen blandar ihop och steker i smör.