Tipsa om bra livsmedel
Jag har länge tänkt att det vore mycket bra och praktiskt att ha en tråd där man kan tipsa om bra livsmedel.
T.ex. billigaste och bästa baconen, majonnäs, räksallad, pesto med låg kolhydrathalt.
Skulle ju vara extra bra för alla som nya (men även gamla rävar;) att få förslag på bra produkter!
Man kan ju skriva lite info om produkten och gärna en bild. Om det finns i en annan tråd kanske man länka eller så.
Kom igen, tipsa på nu
Jag kör då: Jag älskar sådan skrattande kon-ost ni vet (http://www.bel-nordic.com/page/complex_basic.php?NSID=635).
Det är dock lite kolhydrater i den och nu har jag upptäckt en annan ost, Kiri med mycket lägre kolhydrathalt. Bara för det har jag ingen förpackning hemma för tillfället, men tror det är 1 eller 2 g/100. Det är mer fett än den vanliga varianten - alltså mer mättande.
Har bara hittat dem på Ica än så länge. Perfekt som som mellanmål om man inte har möjlighet att äta "riktig" mat!

Mjukost har väldigt lite kolhydrater - under 0,5%, men kolla själv så att inte en viss sort har mer. Jag brukar köra med Baconost på tub. Kavlis ädelostvariant är inte heller så tokig.
Jag skrev i någon annan tråd om min lycka när jag upptäckte att böcklingpastej också hade väldigt lågt kolisinnehåll. Men det är så gott att det tål en upprepning här…
Räksallad däremot blev jag lite misstänksam emot. Det stod på paketet att det skulle innehålla väldigt lite kolhydrater, men sen såg jag att det innehöll vitbetor och blev lite fundersam om värdet kunde stämma. Detta sammanföll precis med mitt första stopp i viktnedgång (efter en dryg veckas LCHF-kost) så jag kanske var lite extra nervig just då. Sen fortsatte jag att minska ett tag till (totalt -6kg på 3 veckor nu, men det finns en hel del att ta av)
Scans jägarbacon. Inte billig men väldigt god. Inte så salt men med mycket röksmak. Bara två E-nummer (de som alltid finns i bacon).