Andra trevliga sidoeffekter ;)
Nu med snart två veckor av LCHF har jag märkt av lite trevliga sidoeffekter 
Stekpannan är i drömform. Hör till de som gillar att ha en ej uttorkad stekpanna. Med allt smör jag steker i så är den mörkt fint svart.
Lättare att diska eftersom det mesta är väldigt fett vilket flyger av med Y** diskmedel. Ett sant mirakel mot fett *skratt*
Synen på kassörskorna i affären. Det måste bli mer och mer konfunderade av allt "farligt" jag köper nu hela tiden.
Till det kan jag även som många andra förorda närproducerad mat. Då jag bor i Dalarna är det Siljan Chark som gäller. Jag som gillar vanlig bacon var verkligen i himlen när jag åt deras ;)
Funderar på att ringa dem och fråga om man kan handla direkt från dem i bulk *L*
Du talar om fördelarna i köket 
Och jag vill göra en övergång mellan det jag äter och det som faktiskt behöver komma ut ur kroppen igen, och nämna fördelarna på toaletten
..jag behöver inte vara där så ofta nuförtiden,
..det går åt mindre toapapper,
..inte ens urinmängden är lika stor längre..
Hela processen känns effektivare och sundare…

Bensinkostnaderna har sjunkit. Faktiskt, jag trodde det inte själv till att börja med men har kommit på att vi ytterst sällan gör spontana turer till snabbmatställen numera.

För att inte tala om hur lätt det är att bära hem varorna när inga stora petflaskor (flerköpserbjudande) och limpor tynger i kassarna.
gasbildningen är minimal….i alla fall för mej!
#1 Det här visste militären för länge sen. Kronans konservburkar innehöll (innehåller kanske ännu - vad vet jag) en fettrik mat. resultat mer uthålliga soldater, längre tid tinnan hungerkänslorna blev svåra och färre besök i busken.

En sak till…det blir billigare att handla!
Kollade grädd- och creme fraichepriserna idag,
kight är ca 8 kr dyrare per liter.
Fläskfärs är billigare än nötfärs.
Fett kött billigare än magert osv.
Mitt gäddhäng på överarmarna har blivit bättre. Har bara minskat två kilo i vikt. Det som är mystiskt är att jag har fått mera fettprocent i kroppen. Mätte och vägde mig på en fitnessclub ungefär samtidigt som jag började med LCHF. Nyligen gick jag dit och gjorde samma koll. Det ska sägas att jag inte tränat systematiskt utan ganska oregelbundet under mellantiden. Min vikt är ungefär samma men fettprocenten har ökat i kroppen!!! Men jag mår bra, och kläder som satt trångt förut sitter ledigt. Doc_ säger att man inte ska lita på sådana vågar. Jag håller nog med honom.
hm.. gäddhänget har inte förbättrats här,.. men maghänget har definitivt minskat
. Yippii!!