Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1415 ggr
navarro
0

2 jordgubbar och grädde, mums!

Har ju hållit mig strikt till SSS;s diet sedan oktober 2006. Till och med slutat med grädde i kaffe. Nu har jordgubbarna mognat på tomten här i Värmland och jag har ätit 2 med lite grädde både igår och idag. Det gick inte att motstå. Svenska jordgubbar är himmelska jämfört med de spanska. Har ju inte smakat dem (de svenska) på 20 år! Hade kommit under 80 kg för första gången för ett par dagar sedan och det skall bli skoj att se om det blir viktökning av detta lilla avsteg från den strikta kosten. Har ni erfarenheter av jordgubbar?

Eremitha
0

För ett par veckor sedan började jag äta ungefär en halv liter jordgubbar om dagen och tänker så fortsätta så länge säsongen varar. Det blir drygt 20 gram kolhydrater. I övrigt äter jag väldigt strikt, så jag ligger på 25-30 g kh/dag nu jämfört med 10-15 annars.

Det intressanta är att jag under jordgubbstiden gått ner tre kilo i vikt, efter att tidigare inte gått ner alls sedan jag började med lchf i januari. Jag har hela tiden ätit strikt, ibland fakir. Om detta är en tillfällighet vet jag inte.

Njut av dina jordgubbar!

Fair Winds and Following Seas!

magma
0

Åt du bara två st så borde det inte göra så stor skillnad:) Mitt bekymmer är att det inte slutar med 2 st om jag börjar, snarare 20…Ledsen

missaz
0

Jordgubbar är ju fantastiskt gott!!! Har ätit det 1 gång i sommar men kommer unna mig det några gånger till. =)

maggiL
0

Jag håller med #1, Njut av jordgubbarna! Jag tror att de innehåller mycket gott att de gör nytta trots att de innehåller kolhydrater. Jordgubbarna är här en liten tid så jag tänker äta dom under den här tiden. De blir inte varje dag men flera gånger i veckan med grädde.

magma
0

Önskar jag också kunde äta dem, men då får jag bortse från att jag går upp i vikt:(

Mervi
0

Vad kul att se dig här igen navarro. Och grattis till att hamnat under 80. 

Jag har ätit jordgubbar, inte mycket men några stycken. Ca 100 gram till midsommar och sedan en och annan när det funnits hemma. Mannen äter dem med grädde nästan dagligen.

Konstigt nog så har jag kunna hålla mig i schack och inte överätit, men jag har inte gått ner något….

buschiq
0

Åh, ni som kan äta jordgubbar - ät ett par åt mig också…

Jag har just fått lov att inse att jag är allergisk mot dem. Chokladdoppade solmogna jordgubbar som är en sån lyx!

Men, de är vackra att titta på också! Skrattande

Grattis Navarro till att du hamnat under 80-strecket, det är mitt närmsta mål också!

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!