Måste äta ris på ALing-Thai.
Familjen och jag bestämmde oss gör att äta middag i Aling-Thai, en thailändsk/kinesisk restaurang i Alingsås.
Efter en titt på menyn väljer jag att äta anka med wokade grönsaker. När sevitrisen kommer till mitt bord frågar jag om jag möjligen skulle kunna riset mot en salladsskål istället. Vad tror ni jag får för svar!?
-Tyvärr vi har bara ris, ingen sallad.
-Inte ens lite isberg med tomat? Gurka?, säger jag vädjande.
-Nej, bara ris till maten.
-Men jag äter tyvärr inte ris. Finns det verkligen inget annat jag kan få istället?
-Nej. Säger servitrisen och tittar ner på beställningen från alla andra som väntar.
Besviket tittar jag på min familj som är aningen upprörda för att jag gör så stor sak av att jag inte får byta ut ris mot sallad. Min enda tanke var att t.o.m. McDonald's har bättre service.
Kände mig så besviken och jag kan lova att jag ALDRIG sätter min fot där igen!
Himla trist! Och konstigt. Nog borde kunna ha NÅGOT…

Underligt, det brukar i alla fall finnas någon slak vitkålssallad på kinesiska restauranger.
Fabricati diem, pvnc!
De flesta restauranger brukar ju vara väldigt samarbetsvilliga… Tråkigt att höra men det är dom som förlorar på det i längden. Självklart ska man fråga, och är man allergisk mot nåt så måste dom ju kunna fixa det.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
**Fast faktiskt, de är ju inte direkt vana vid sådant. Finns knappt sallad på sådana ställen, man går inte till thaiställe för att äta nyttigt.
**
#19 Olika typer med grönsakswok och kött anser inte jag vara direkt o"nyttigt". Thailändsk mat handlar om mycket mer än bara friterad och sötsura såser.
Oftast finns det nån typ av sallads buffé man kan ta av. Men men, man lär så länge man lever.
19# Ska flytta till thailand och vet en del om deras matvanor.
Visst borde man få lite t.ex. kål, morot eller broccoli som finns i vissa rätter men varken i thailand eller här i sverige har jag sett salladsbuffe eller liknande.

#4 Det går visst att äta nyttigt på thaiställen! Senast vi var ute åt jag wokade grönsaker och kyckling tillsammans med en ostronsås. Helt klart bättre än friterat och ris, och jag mår fortfarande bra. Inga sockerdumpar här inte!
Kan inte påstå att jag upplever en kokosmjölkbaserad soppa eller gryta med strimlad kyckling/biff och lite grönsaker som onyttigt alls.
Håller med MimLan äter hellre thailändsk än kina.
Ostronsås är väl rätt sockrat?