Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 3988 ggr
drutten53
0

Creme Bonjour

Ta ett paket bacon..klipp i småbitar..stek i smör… 3-5 dl vispgrädde häll i en burk creme bonjour..häll i stekta bacon i såsen….

till detta…kokt vitkål eller blomkål eller boccoli…går även att göra i ugnen med riven ost på…mycket gott….hur du en gör

jag hade kokt vitkål till det idag…smaklig måltid..kram

Creme Bonjour…2.5 kollisar

eivorunosson
0

Jag vet inte när jag ska börja med lågkolhydrater.Tycker det verkar vara mycket tänkande.

eivorunosson
0

CoolDEt skulle väl va bra att gå ner lite till sommaren.

shintaida
0

Det är inte så besvärligt som det låter!

Tänk: "Socker, vitt mjöl, pasta, ris, potatis - bort", så gör jag. Sen lever jag glatt!

Jag tänker varken på proteiner, fett eller kalorier. Då hade jag inte klarat att gå ner 8 kg i vikt.

Mätt och belåten blir jag varje gång!

Prova en vecka - men det är bara en rekommendation, förstås! 

// Shintaida

Mervi
0

Välkommen hit eivonunosson! 

Läs artikeln

LCHF för nybörjade. Klicka på länken. Den är jättebra.

Annars är det enklast att börja med att ta bort allt det vita precis som shintaida skrev.

Och läs så mycket du kan komma åt. Det känns jobbigt i början innan man fått grepp om det.

Lycka till!

eivorunosson
0

Tack för svaren det var ju lite enkla tips som jag tänker pröva,så får jag se vad det blir av det. Tack!

parsley
0

Precis, man behöver inte tänka mer än nödvändigt om man inte vill. Läs gärna Dr Dahlqvist kostråd på hennes hemsida om du inte har gjort det redan.

En sak till. De första  veckorna kan vara jobbiga, innan kroppen ställt om sig till fettdrift, så ge inte upp för tidigt. Försök hålla ut i 3 v.

Miyu
0

**Annan skitgod grej jag kom fram till igår är att blanda spenat med creme bonjour örtsmak och värma. blir fluffig spenatmousse.
**

[Karro]
0

Funkar lika bra med selleri tänkte jag säga men det funkar lika bra med Philadelphia och självklart min lilla älskling Castello vitlöksost