Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 4440 ggr
ellisen
0

GOTT snabbt lchf

Kokade nyss eldorados alaska pollock 10 minuter i kokosmjölk med blomkål och purjo, trocomare vitlök och extra kokosfett. Satte frysta skalade räkor i tallriken och hällde på grytan. MUMS!! Och värdena Fett 79 % Protein 19 % Kolh 4 % Glad

Torpet
0

Oj va smaskigt det låter..få testas på gäster som kommer till veckan :-)

DaMum
0

Låter supergott! Jag köper ofta Alaska Pollock. Dels är det billigt, dels är det en god (och underskattad) fisk.

Ska absolut prova ditt recept! Tack!

Kram!

[cat_allis]
0

Alltså jag dårå som knappt äter fisk.. uppvuxen på fiskpinnar som man är.. Generad

Vad är pollok för slags fisk? Som lax eller typ som torsk?
Gillar torsk, men det får man ju inte köpa längre och sej tycker jag inte alls är lika god.

Maia
0

Åh, vad gott det låter. Jag älskar fisk och behöver verkligen inspiration till frysfisken.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Langhol
0

En liten fråga - vad är trocomare?

BoelLouise
0

Torsk tror jag, vit är den iaf.

Maia
0

Trocomare är en slags örtsalt. Som Herbamare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

DaMum
0

Pollock är en sejfisk!

Och sejen är totalt underskattad, eftersom den ser grå och lite tråkig ut. Men smaken, SMAKEN!!! Ahhhh….

….säger jag, en norrbagge!

Kram!

Tilda-T
0

Håller med dig till110% Damum sejfisken är betydligt godare i fisksmaken än torsk!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[cat_allis]
0

Hmm.. måste kanske testa dårå.. fast jag gillar ju inte fisksmak liksom.. Därför jag inte gillar lax, den smakar för mycket fisk.. Generad

ellisen
0

Ohh respons! Glad Det går säkert med vilken fisksort som helst. Säkert kyckling också. Och ja, trocomare/herbamare är ett örtsalt utan konstigheter, men säkert inte heller nödvändigt så prova vad ni nu tycker om att krydda med. Hej så länge!

avant
0

använder trocomare/herbamare rejält mycket eftersom jag inte längre äter vanlig köpebuljong/köpefond.

tinaoskarsson
0

#10 håller med. Vitfisk är helt ok, men lax går fetbort! Enda feta fisken jag gillar är mackrill i tomatsås…… dock saknar jag limpmackan under så nu får det va med mackrillen också ett tag.

Neeelia
0

Smakade det idag. Dock utan en del av ingredienserna och körde med endast cocosmjölk,räkor lök,salt och peppar. Riktigt mums. Tänkte att om man tar bort fisken med så blir det en god räksoppa.. Mums :D

#13. Kör på polarbröd om du inte redan testat det.

MissGaladriel
0

Håller med om lax: URK. Den enda lax jag kan äta är den kallrökta, gravade. Men ugnsbakad lax, med all den där laxsmaken .. FundersamLedsenSkrikandes