Tilltugg på stranden? Tips!!!?
Varit på stranden i 2 dar nu. Första dagen drack jag bara vatten, men "sjön suger" som man brukar säga. Idag åt jag massa till lunch o trodde jag skulle klara mej bättre. Smakade lite melon o ett par tuggor drömtårta o har haft magkniiip!
Vad tar ni med för "fika"?
Jag tar med kokosbrödssmörgås (1 ägg, 1/2 dl kokos, 2tsk linfrön, 1 tsk sesamfrön + stekpanna) med sallad och ost. Stora bitar gurka som frukt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

BabyBel-ostar är ju bra att ha med som matsäck. Och kokta ägg.
I helgen har jag ätit riktigt goda "mackor". Mamma hade gjort köttfärslimpa. Kall skar jag två skivor av den, smörade på rejält med majjo och la gurka emellan.
Vill man kan man ju steka ett ägg och ha emellan också. Då blir det ännu matigare.
Viktigt att hålla det kallt, såklart, men kylväska och isklampar funkar ju.
/LO
Dansa kan man alltid göra!

Tror det var Maxiq som tipsade om det här lagom till förra sommaren. Favorit i repris: Stekt ägg med majonäs och sallad.
Äter man creme-fraiche så kan man ta med det och äta istället för youghurt. Även 10 % youghurt är ett alternativ.
Smörgåsar av Mervis 5-minuters nötbröd.
Oststavar eller hyvlad ost rullad runt smörbitar.
Gurka och majonäs.
Sötmandel.
Kalll mat.
Har legat på stranden i8 två dagar och tyckt lite synd om mig själv, men bara lite. Inget fika, ingen juice (jag är gammal juiceoman), ingen glass, ingen kall öl framåt kvällskvisten…

Jag brukar ta med kokta ägg, biffar, oststänger, babybel, brie- och andra ostar, ugnsrostade auberginer och zucchinisar, vatten med isbitar i termos.
Avocado kan man säkert ta med sig, med sked till. Gurka? Oliver, rostbiff, salami, skinka, kalkonbröst, ölkorv, torkat kött .. Jordgubbar, om du äter det? Spraygrädde!!? :D
Ölkorv, några skivor salamikorv, babybel ostar (den gula är godast) och en trekant brieost.
Grönt te med kokosolja, vatten med citron från flaska i.
M LCHF H
.
Jag brukar ta två kvartar nötbröd med smör och ost. Håller mig mätt länge och det är lätt att ta med.
Haha var på stranden igår hade med mig färska räkor fast det gäller att äta fort! Räkorna tycker inte om värme!

Vilken bra tråd!
Vill gärna höra ännu fler bra tips.
Just nu har jag varit så insnöad på grekisk sallad med tsatziki. Men jag som sällan blir hungrig tycker faktiskt att detta inte räcker till. Antar att jag vant mig vid större fettmängd numera för att bli mätt.

Jag åt floridasallad häromdagen när jag var på badet, och idag åt vi en annan sallad med sås av creme fraiche och majonnäs. Mycket mumsigt.

tyvärr blir jag hård i magen av ost, men det finns ju annat. Just nu kanske det dock går med ost för magen är helt kass, värre än någonsin? Usch…
Läskande frukt är väl det man mest saknar på stranden, tur det finns jordgubbar iaf.

vilka bra tips! känns inte hopplöst längre!
#12 Näe, men vädret inför midsommar känns ju lite hopplöst just nu tycker jag…
Själv skulle jag nog göra liiiite shokladmousse på 85% choklad och vispgrädde som lördagsgodis på stranden när de andra äter glass, men så klart inte om jag vistas på dyligt ställe en hel vecka, för då är det ju inte lördagsgodis.
Annars skulle jag nog ha med kallskurna middagsrester (biff eller liknande), lite oliver, lite oststavar, mineralvatten och en termos med äggmjölk och kaffe, (varken kaffet eller äggmjölken får dock vara för varma när de hälls i termosen för då blir det "äggslamsor" i termosen har jag eftarenhet av).
Läängtar efter varamare väder…

Något som jag gjorde härom dagen var att jag stekte ägg i en rejäl klick smör, men direkt när jag knäckte på äggen så lade jag skivor av mozarella på ägget och saltade på allt. Jag vände ägget lite snabbt bara, så osten smälte helt.
Sedan in i kylen och då blev det liksom så hårt och bra så att det blev som en smörgås man kunde ha pålägg på, eller bara skära upp i små goda rutor.
#5 Haha spraygrädde på stranden bland allt lättklädd folk, kinky!