Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 5094 ggr
Airam1
2

Chilikassler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Recept på dagens kvällsmat i det airamska hemmet finns här.

Surra
0

Tack för receptet, ska prova i helgen!

Margareta
0

Oj vad gott det ser ut, man känner doften…

Numer pensionär i Nynäshamn

Tanten
0

Tack det ser smarrigt ut. Hoppas det är OK att sprida det runt jordklotet (med egen översättning) för det har jag just gjort.

Tror jag skall prova i helgen.

MonikaW
0

MYCKET frestande, jag faller för den där kasslern!

odezza
0

Man tackar och bugar! Glad

"still lost in space and time"

catlin
0

Airam - du har gjort mig så LYCKLIG!

Det var VANSINNIGT gott!

Trodde det skulle vara starkt, men icke. Alla borde gilla detta. Jag hade ingen chilipasta men tog en tsk currypasta i stället.

En middag och fyra lådor i fysen - vilken skatt! 

Tack.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Airam1
0

*ler* Om det är starka grejer jag tipsar om, lovar jag att varna. Nä, Chilkassler är rena mumman för gomen. Och vill man går det finfint att byta ut till färdiggrillad kyckling i bitar.

Kul att receptet kom till glädje. Tack själv.

Kia
0

Oj oj vad gott detta ser ut…. Finns det kassler utan druvsocker i? Jag har letat förtvivlat…. Eller Airam kanske kan man använda kotlett vad tror du?

Ser så gott ut :)

Airam1
0

Det går bergis bra med vilket rökt kött som helst. Rökt fläskfilé använde jag en gång - smarrigt värre.

Kia
0

Ja, Fläskfile det kan man ju använda . Tack för det tipsetGlad Då printar jag receptet nu *ler*

idaa
0

lite gammal tråd kanske men jag tittade runt lite…. synd att länken inte funkar längre… nån som har receptet??

bigganj
0

Jag kan inte heller ta del av länken, låter så spännande

andreas0
0

Receptet finns på Airams Matblog, här är en länk:

http://airamsmat.webblogg.se/2007/january/chilikassler.html

Redigering: blev fel på länken, fixat nu.

Svårt att hitta kassler som inte är 30% vatten och har en massa stabiliseringsmedel och andra e-nummer. Någon som har tips på ett bra märke på kassler?

Airam1
0

Bloggportalen är uppdaterad och därmed försvann en del länkar. Men kan lätt söka inlägg på min blogg och därmed komma åt länkarna igen.