Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3456 ggr
attmar
0

Tips på kotlett recept

"Fyndade" kotlett på ica idag, Men nu står det still i huvudet på oss och vi vet inte alls vad vi ska göra med den.. Tips? :)

greensis
0

Kotlett kan bli lite torr, även med en fettrand. Någon mummig sås till, eller skära loss benet och steka med grädde, lök och svamp.

Koka i blandning av tomater & hackad lök, serveras med örtrörd majonäs.

Fabricati diem, pvnc!

Mimsivimsi
0

jag brukar äta kotlett ganska ofta då det är så billigt. Ibland stekt i massa smör med guacemole och fetaost till som frukost.
Ibland stekt i gräddsås.

Mervi
0

Kolla detta. Örtkottlett.

Receptet finns bland artiklarna.

Jenny84r
0

Mindes ett recept jag lärde mig i högstadiet på hemkunskapen. Där gick det ut på att ha lite tjockare fläskkotletter så att man kunde skära en "ficka" i dom att fylla med salami och en god, kanske lite starkare ost. Nyp igen med en tandpetare och stek.

kickij
0

Ta 4 kottletter lägg dom i en smord ugnsform
Gör en sås av:
1 burk creme fresch
3 dl grädde
Soja efter behag.
sambaloelek efter behag.
Grädda i ugnen i 1 timme och 15 min på 175 grader..

Torparmor
0

Förr var det kotlett med en tomatskiva toppad med mycket ost in i ugnen med buljong i formen - blev inte torrt alls. Idag hoppar jag oftast tomaten eller byter ut den mot en bit broccoli. I formen häller jag ytterst lite buljong och mest grädde.

smör i botten på formen, lite purjolök ovanpå, kotletter utan ben och cantadou-ost med smak tex 4 peppar, basilika m vitlök eller paprika som rörs ut i grädde. så in i ugnen, eller lägg på en stor klick CF smaksatt med senap,scharlottenlök o vitt vin (Milkos)

Använder nästan uteslutande varmluftugnen för att tillaga kött.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!