Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 1998 ggr
Raring
0

Resturangtips

Om ni ska äta fint, LCHF och råkar vara i Uppsala vill jag tipsa alla om Trattoria Commedia.

Spana in menyn - rena poesin. Gott är bara förnamnet. Sen har de säkert smugit in en del socker här och där i såser och efterrätter, men de lagar maten efter att man har beställt den så det går säkert att be dem utesluta vissa saker. Det har jag gjort förut även om det då handlade om att ta bort kött ur en rätt.

greensis
0

Mmm, det stället ska jag frekventera när jag är hemma och jobbar i sommar med familjen på landet…

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Undrar om man skulle slå på stort ikväll. Nära att gå ju, så det är ok att krypa på alla fyra hela vägen hem när man är proppmätt sen. Skrattande

Will
0

Jag kan även rekomendera Konserhuset i Uppsala, och deras bistro på bottenvåningen (efter 17 på vardagar). Där har de jättegoda plocktallrikar med ost, räkor, aioli, skinkor, oliver etc.

Resturang Carl Philip har/hade en supergod fisk & skaldjursgryta med aioli till.

Jag älskar att gå ut och äta. Tyvärr har jag champagne-smak, fast en öl-inkomst.  Cool

Jennix
0

Japp, dom har lagat bra mat förut - har dock inte varit där på 3-5 år eller så. Glad

Däremot var jag och åt KÖTT på nån restaurang i Uppsala för ett halvår sen… Vad hette det tro? Det ligger på Dragarbrunnsgatan… Dom verkade ha fokuserat på grillning och kött. Inget för vegetarianer direkt. Steak House eller nåt? *förvirrad*  Gott var det, men lite dyrt…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Raring
0

Efter mitt eget tips så var jag och kärleken iväg till Trattorian igår. Maten serverades på tre tallrikar. Grillade köttbiten med gorgonzolasås, kantareller och parmaskinka på stora tallriken, sallad på en och två ynkliga hasselbackspotatisar som jag lämnade på en liten.

Det var länge sen jag njöt av så god mat. Skrattande Att vi sen delade på en flaska rött, att jag är lätt bakis idag och att det inte blev mycket sova inatt är en annan femma. Gott vin var det också. Hipp hurra för jag blev tant ida' (eller igår men iaf).

5 smörpaket av 5 möjliga. Flört

nobban7
0

Grattis på födelsedagen då!

MiaP
0

Kul med smörpaket #5 det skulle vi ju kunda använda alla här.

Jag var på ett nytt fik i Strängnäs om heter Laura's i tisdags och åt en salladstallrik med räkor och kräftstjärtar, 2 jättehögar, och till det sallad och lite avocado och ägg i mitten, en perfekt lunch med en fet och god sås. Dom två brödbitarna behövde jag ju inte äta upp.

Dom får 5 smörpaket.

Aniara4
0

Förra helgen åt jag på en mycket trevlig marockansk restaurang i London, och när jag bad att få köttbiten utan potatis till frågade servitrisen omedelbart om jag ville ha sallad till istället. Jag tror det börjar bli ett vanligt önskemål!

olandsfamiljen
0

Ja precis, idag var jag ute i jobbet o skulle äta dagens till lunch. Pannbiff eller lax var på menyn. Eftersom jag skulle ha biff på kvällen tog jag lax. Sa jag inte ville ha potatis o frågade om jag kunde få ngn grönsak istället. Visst sa hon bara då. Fick typ dubbelt upp med lax o grönsakerna som skulle varit med pannbiffen o massor av vit sås på :) Hämtade sen svarta oliver från salladsbordet o öste över laxen. Var ett av det godaste jag ätit!!!