Pizza på LCHF-vis????
Är det någon här ute i den duktiga djungeln som gjort någon god pizza med minimalt med kolhydrater…

Jag har inte testat själv, men kanske polarbröd (sök för recepet) som sedan får fyllning?

Lägg tomatskivor på en tallrik, krydda, lägg skicka och ost (mozarella?) på, värm i ugn eller mikro. Voila - pizza med minimalt med kolhydrater!
Kanske inget man bjuder hem folk på men när man vill ha pizza på lchf-vis
Jag gör en omelett av två ägg och en skvätt grädde i stekpannan, på med ost, tomater, oregano och valfri fyllning. Ett lock över tills osten smält ner. Hur lätt som helst och gott blir det. Jag har en tonnårsdotter som har den här pizzan som sin favorit. Så snabbt att slänga ihop och ändå rejäl och god mat.
Jag har läst om, men inte själv provat, att grilla en portabellosvamp och använda denna som botten i pizza. Valfri fyllning.

Jag kör polarbröd, på med lie tomatpure,svamp, skinka, bacon och massa ost.. In i ugnen. Voila. Mums :D
Jag har gjort Pizza, jag gissar att jag ursprungligen fick receptet härifrån men är lite osäker. Iallafall så gjorde jag botten på krossade Cachaw nötter (kan ej stava) och ägg som jag bara blandade detta tryckte jag sen ut på en plåt och la all fyllning jag ville ha på. Jag lät degen gräddas en liten stund i ugnen innan jag la på fyllningen och sen in i ugnen igen.
Detta har jag bjudit på också. Blir JÄTTE gott och INGET bröd inblandat överhuvudtaget :)
LCHF är detta INTE inte men något lägre KH än vanlig pizza:
Ta ett par potatisar och råriv dem. Stek i smör i en stekpanna tills det mojjar ihop till en fast råraka. Vänd. På med fylling och ost. In i ugnen.
Det var nog drygt 10 år sedan som jag gjorde detta själv och dåförtiden kallades denna rätt hockey-pizza. Potatis innehåller ca 16 g KH per 100 g medan vetemjöl ligger på typ 65 g KH per 100 g. Två stora potaisar a 100 g blir ca 32 g KH. Ska experimentera lite och se om det går att kanske ersätta en potatis med kolrot (5 g KH/100 g) så skulle man kunna få ned KH lite till.
tack alla för tipsen! ska testa polarbröd idag o ta med över midsommar…
Glad midsommar alla

Jag har ett UNDERBART pizzarecept som jag äter ofta:
Vispa ihop ägg och mycket riven ost så att det blir en tjock, ej rinnig smet (jag brukar ta i en påse riven parmesan, som nästan blir som mjöl). Klicka ut på bakplåtspapper i ugnen och kör ca 5-10 min på ca 200g (till de blir fin gyllenbrun färg). Plocka ut och låt svalna lite.
Blanda krossade tomater, pizzakryddor, vitlök och bred ut på pizzorna. Smeta ut tomatsåsen på pizzorna. Strö över hackade feta ost, hackad rökt kalkon, champinjoner rödlök, mer pizzakrydda och lite mer riven ost ovanpå och in i ugnen en stund till. Jag tycker om ruccola så jag brukar strö över lite färsk ruccoloa när jag tar ut pizzan.
Denna är verkligen supergod! När vi gjorde pizza hemma sist slutade det med att alla sockerätarna ville ha mi pizza istället för deras med riktig botten.
Kram och trevlig midsommar!
#7 Man kanske kunde testa pumpa också istället för kålrot? Tror det är ungefär lika mycket kolhydrater i.
jag brukar mala fläsksvålar i mandelkvarnen och blanda med riven ost och ägg,,lika delar av allt
2dl fläsksvålar,2 ägg, 2 dl ost,sen kryddar jag med vitlöspulver och oregano,,gräddar i 250 grader i ungefär 7 min,,tar ut den och låter svalna,,sen lägger du på den pizza fyllning du vill och gräddar
detta är en supergod pizza