Så var Rössner igång igen
I Aftonbladet, tillsammans med Josefine Jonasson, där de skriver om mat till barn.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2674484.ab
Bla skriver de om köttfärssås "Basera såsen på krossade tomater i stället för grädde så blir det magrare. Riv ner morötter i såsen och servera med en sallad så blir det riktigt bra. Se upp med fettet bara. Köttfärs i sig är fett så dra ner på steksmöret."
Hatar cancer och älskar vårlökar.

*suckar*
Köttfärs är inte alls fett. Helt hopplöst att få till rätt fettmängd när man har nötfärs i blandningen eller rent. Har till och med sett extra mager nötfärs i affären med bara 5% fett
, går ju inte att äta!
Jag har ätit mycket sådan "köttfärssås" i mina dagar. Och varit jäkligt godissugen efteråt. Nu förstår jag att jag inte var mätt, bara full av pasta (som var bra till såsen).
Jag blir vansinnig när "experterna" sprider sin dynga så att det drabbar barn!
Hur ska man få stopp på detta vansinne? Herr Rössner har ju dessvärre alldeles för stort inflytande över vad som serveras på förskolor och skolor.
Och kan skolorna krympa matkostnaderna genom att servera tomat- och morotssås till spaghettin istället för köttfärs så lär de inte protestera mot dumheterna i första taget.
Barnens skall bli hungriga snabbt igen? Det är inte klokt. En timme efter en sådan måltid står de där och gnäller efter glass och annat onyttigt. In med fett och grädde i såsen och så blir barnen nöjda. När ska de fatta det????
#5 Då fett och grädde kostar mindre än de billigaste alternativen.
#5,6. Äh, fett är ju livsfarligt, det vet ju alla. Då spelar det väl ingen roll vad det kostar.
Det tar tiiiiiiiid att nöta in ett nytt budskap. Mycken envishet.. Små små droppar hela tiden, för att urholka stenen.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
När jag var liten så åt man mat som innehöll smör grädde osv.
Vi åt inte mellanmål utan var "nöjda" fram till nästa mål.
Nu för tiden så serveras det stora kolhydraträtter och man är däst och mår dåligt efter lunchen för att sedan bli sugen på nåt`gott till em fikat……(men jag har ju lagt om min kost nu så jag klarar mig).
Överhuvud taget så känns det som om begreppet "nöjd" inte är tillräckligt nu för tiden. Man ska alltid bli "mätt" och då är det lätt att bli "övermätt".
Jag känner att jag men LCHF-kost kan äta mig nöjd och sedan klara mig många timmar utan sug 
Midsommarhälsningar till er alla på sidan. Jag mår så mycket bättre nu för tiden.