Talg-tips (City Gross)
Ringde precis City Gross i Norrköping och beställde nöttalg, kostade endast 15:95 kr/kg. Kanske kan vara ett tips till er som brukar köpa talg, då vissa betalat så mycket som 29:-/kg vad jag sett. Chark-killen i telefon undrade vad jag skulle göra, talg brukar man ju ha till fåglarna.. jag mumlade nått om billigt matfett och han verkade inte så förvånad.. :p
Om priset endast gäller lokalt för Norrköping eller om det är lika för city-gross i hela landet kanske någon bosatt i annan del av landet kan ta reda på?
Hm.. man skulle nog kunna få väldigt god och saftig köttfärs om man hade en egen köttkvarn, och malde ner lite kött tillsammans med lite talg.

räcker väl med en mixer till? :)
Själv undviker jag köttfärs. Blir dåligt väldigt snabbt och kräver mycket tillagning för att vara "på den säkra sidan".
I like my steaks RARE! 
Kommer använda talgen till att komplettera den fettskrämda muskelmassan som i butiken kallas kött. Hittills kört med smör för ändamålet men det blir ganska dyrt, och inte helt paleologiskt enligt mig.
#2, om man maler köttfärsen precis innan tillagning så är det ingen som helst risk jämfört med att inta mala den.

Jaha, du menar att du skulle mala färsen också? förstod det som om du skulle ta färdig köttfärs och mala ner talgen i. Läste lite för fort. :P
Jo, det kanske vore något..