holy_gittan on a mission
Hej allihop!
Jag är såå himla (himmelskt) glad! Har gått ner 1.4 kilo efter vad vågen visar idag.
Måndag brukar väl vara traditionell vägdag men nu är jag ju med på en utmaning att gå ner 30 pound på 30 veckor om ni har missat det.
Jag är 36 år, har sambo och fyra barn(1 son och 3 döttrar). Är föräldraledig just nu med lillan som är 9 månader.
Har ätit LCHF nu i fyra veckor och mår jättebra!
Jag tänkte uppdatera lite här om mina framsteg, kostmässigt och viktmässigt. Jag vill väga 30 kilo mindre än jag gör i dag. men jag tar ett kilo i taget

Grattis till dig! Det måste kännas gôtt. Heja heja!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Grattis till minuset!
Grattis!! 
Grattis till nedgången. Visst blir man lycklig? Vilka söta ungar du har!

Grattis!

Grattis.. visst är det en härlig känsla
kramiz

Tack för välkomnandet
Nu borde jag egentligen kila ner och ta hand om disken…Verkar som det bara är morsan som ska fixa med den eller?
I dag åt jag äggröra med lite grädde i och osockrad lingonsylt+ lite hackad mandel på. Kom på att det nog var bra att ta ½ äpple pch en klick keso till för det var ju mindre kolisar i det än min vanliga fil och jag skulle ut och gå , lämna ena tösen på dagis.
Lunch: spenatsoppa med lite grädde i. Sallad till : 125 g mozarella med lite ekologisk olivolja över och ett par skedar pesto+ en näve basilika.
#7 Varför tar Du kolhydrater när Du skall ut och gå?
Det hindrar väl fettförbränningen?
Numer pensionär i Nynäshamn

margareta: Jag tog det för att jag hade tagit insulinspruta och var rädd att få för lågt soockervärde.
Jag har ju precis koll på hur mycket insulin jag tillför eftersom jag inte har någon kroppsegen produktion alls.
Därför måste jag ta ytterst lite insulin när jag äter äggfrukost. Tänkte inte på det i morse. Blodsockret brukar sjunka en bit när jag är ute och går.
Så jag hade lixom inget val.
Men nästa gång har jag nog bättre koll
Jag blir lite avundsjuk på er som kan kolla.
Jag skulle också vilja ha en sån där manick så att jag kan göra kurvor. Jag har legat i gränslandet för gravdiabetes, men aldrig varit diabetiker.

Margareta:
Du kan gå med i nån klubb ( kostnadsfritt) och då kan du få en mätare med stickor väldigt förmånligt!
Jag kikade här på accu-check, där finns en för 49 kr. 17 teststickor följer med, men sen får du ju köpa fler på apoteket. det kostar mer om man inte har recept/är diabetiker.
TACK!!!