LCHF-SMULAN VILL HA TIPS Å RÅD!
Kära vänner!
Då detta är nytt för mig önskar jag få tips och råd om lite av varje. Jag är oxå en att dem som har provat ALLT…..å jag menar ALLT för att bli av med överflödiga å tråkiga kilon. Håller på att smygbörja lite… Dagen har bestått av ägg bacon+fet ost! Kan detta stämma att man går ner???
Deta är en ny värld som isf har öppnat sig. Har kört GI-fas 1 med framgång, men inte helt utan kolhydrater.
Finns det någon som vill skriva en rad och berätta hur NI har gjort???

Det verkar vara lite olika hur man funkar. För mig funkar det inte att äta hur mycket fett som helst då jag vill gå ner. Jag måste tyvärr dra ner på fettet och äter nu max 100 gr fett per dag, 20-30 gr kolhydrater totalt samt 1,5 gr protein per kilo kroppsvikt. När jag åt mer fett så stod jag stilla i vikt. Men prova dig fram, och se vad som passar dig! Jag kan tipsa om minmat.net där du kan skriva in allt vad du äter för att få koll på siffrorna. Lycka till!
Testa att läsa någon eller några av LCHF böckerna, dom är fulla med tips. Specielt Sten Sture Skaldemans två böcker "Ät dig ner i vikt" och "GI-Noll" är bra. Det finns andra också, du kan hitta dom om du söker på forumet.
Sen läs på första sidan där finns en folder som går att ta ner och läsa! Finns jättemycket tips här på sidan under rubriken LCHF för nybörjare också

Hej och välkommen!
Det är egentligen två "råd" man kan ge, förutom alla tips om foldrar och trådar och sajter…
1) Ha tålamod.
Du laborerar med dina egna hormoner och särskilt om du kaloribantat ofta tidigare kan kroppen streta emot. Det går inte över en natt.
2) Alla är olika.
Det finns ingen fix lösning med det här. Minska mängden kolhydrater, undvik industriella fetter (=margariner), så långt är alla ense. Men hur mycket/lite kolhydrater man kan äta, vilka livsmedel, vilka tillsatser, mycket/lite fett, tja, det måste man prova sig fram till.
Och fråga här på forumet om du undrar eller behöver peppning. Det brukar finnas folk här nästan dygnet runt!
Fabricati diem, pvnc!
Har det funkat med GI fas 1 men inte helt utan kolhydrater så kommer det att fungera nu också. Välkommen!
Har också gjort Gi fas 1 och lyckats gå ner i vikt. Det stämmer bra att mna måste hitta själv hur många kolhydrater mankan äta per dag utan att gå upp i vikt. Själv så tycker jag att Atkins andra bok visar väldigt bra hur man kan hitta denna gräns. Den har även tabeller för att se vilka grönsaker t.ex. som innehåller mest kolhydrater samt minst.
Lycka till och Välkommen