Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 934 ggr
shintaida
0

Nu händer det visst nåt!

Som jag har sagt innan, har jag inte kunnat äta som vanligt, efter operationen. Utan började med Allévo istället. Gjorde det i ca 7 veckor. Gick inte ner så mycket, men var aldrig hungrig.

I måndags började jag integrera kött och grönsaker en gång om dagen, som middag. 2-3 ggr om dagen tar jag Allévo.

Jag strävar efter lite kolhydrater, lite fett och lite kalorier och det går jättebra! Blir mätt.

Jag använder även min hand som måttstock för att inte överäta, vilket jag har stor tendens till. Äter annars gärna tills faten är tomma.

Jag har lyckats eliminera min noja att väga och mäta mig varje dag. Men idag vägde jag mig. Vägde mig sist i förra veckan. Nu såg jag, att jag gått NER mellan 1,3 och 2 kilo. Vet inte så noga. Men nåt sånt.

Har också slutat med att ta vattendrivande, för det var så jobbigt att kissa var 20:e minut. Så jag trodde faktiskt att jag hade gått UPP nu av vattnet, men det hade jag inte!

Så jag blev glad när jag såg vikten, att den är på nedgång.

Ville bara berätta det, för jag HADE FAKTISKT GETT UPP!!

Och i princip struntade i vikten, men tänkte i alla fall på vad jag stoppade i mig.

// Shintaida

egalia
0

Ursäkta en okunnig! Men vad är Allevo??? Skrattande

shintaida
0

Allévo är en pulverdiet som man blandar med vatten eller lättmjölk. Det finns soppor och shaker i olika smaker. Det dricker/äter man istället för vanlig mat under en period i viktminskningssyfte.

// Shintaida

Aniara4
0

Tja, så länge du inte hamnar i svältläge och går ner tillfälligt pga det så är väl allt hunkey-dorey. Skönt att du kan börja äta riktig mat igen!