Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6380 ggr
hoynala
0

Har nu testat blodsocker efter Sukrin intag

Ok nu har blodsocker test genomförts.

Jag och min sambo har nu genomfört test av Sukrin.
( 3 stick var, men vad gör man inte för forumet :-) )

Jag hade innan test 5,3 och min sambo 6,8.
Vi tog vars 2 matskedar Sukrin och väntade i 30 min
då hade jag 5,2 och min sambo 5,8, och efter 60 min
hade jag 5,1 och min sambo 5,2, inga problem alltså.

( märklig är att blodsocker värdena sjönk istället… )

Margareta
1

Blodsockersänkning uppstår när insulin producerats.

Numer pensionär i Nynäshamn

Johanna-Soderlund
1

Vad är sukrin?

Ulf-S
0

Erytritol, ingår även i sötningsmedlet Lakanto.

missaz
0

#1 vad innebär det då att insulin produceras? Att det ändå påverkar på något vis?

Aniara4
0

Det verkar så va? Det diskuteras ju då och då om den söta smaken av sötningsmedel i sig triggar insulinproduktionen när kroppen tror att den ska få socker. Vissa säger sig få den effekten, andra inte.

Jag tycker hoynalas experiment tyder på att sukrin faktiskt påverkar insulinutsöndringen.

hoynala
0

#2 Naturligt sötningsmedel, läs "Test av Sukrin" bland inläggen

#1 Enligt tillverkaren påverkas varken blodsocker eller insulin
Utdrag från deras hemsida:
Er Sukrin trygt for diabetikere?
Ja, Sukrin gir ingen blodsukkerstigning, og påvirker heller ikke insulin-utskillelsen. Sukrin kan derfor trygt brukes av diabetikere.

Margareta
0

Men varför sjunker blodsockret om inte insulin produceras?

Numer pensionär i Nynäshamn

clajo
0

Varför fortsatte du inte i din redan startade tråd om Test av sukrin? Bara ett litet tips för kommande trådar i vårt nu gigantiska forum! Glad

Är för övrigt jätteintresserad av detta! Bor i Norge och här säljs det tydligen i t.x. life-butiker, mm

Låter kul med ett sötningsmedel som inte innehåller socker, men som ändå är naturligt!

Aniara4
0

Så varför sjunker blodsockret i så fall…? Fundersam

greensis
0

Kanske för att det är på väg ner allt eftersom föregående måltid förbränns? Bara en tanke, är inte diabetesveteran.Generad

Fabricati diem, pvnc!

hoynala
0

#8 ja jag vet, jag råkade lägga in det två gånger, sorry :-)

Min sambo sa att hon hade druckit en ful Cola 30 min innan test, fy fy så inte konstigt att hon hade högre blodsocker från början… mitt blodsocker var mellan 5,3 och 5,1 och detta är helt normalt på denna tid.

clajo
0

Hmmm… kanske är det som greensis säger; att blosockret sjunker ändå, med tiden, ju längre sedan det var man åt över huvud taget?

Hur som helst, borde blodsockret stiga innan det sjönk (av insulinet) om det nu var blodsockerhöjande. Eller?

Tilda-T
0

Om man inte är diabetiker kommer insulinet och trycker ner blodsockret till normalnivå igen så det märks inte så mycket höjning men den som är diabetiker får en höjning om man inte tillsätter insulin.

Eller så är det så att sukrin inte ger ett påslag alls precis som aspartam och liknande produkter. Sen är det frågan om hur mycket det triggar för den som får sockersug?!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

hoynala
0

För att förtydliga, testet gjordes kl. 17.00 och då hade jag 5,3 utan Sukrin, direkt efter detta tar jag två matskedar Sukrin, test två kl. 17.30 då hade jag 5,2 och kl 18.00 hade jag 5,1 skall nämna att jag åt min lunch runt kl. 13.00. Igen påverkan alls enligt mig.

hoynala
0

Jag är övertygad och kommer att fortsätta med Sukrin, mitt sockersug mättas av Sukrin.

Tilda-T
0

Det är kanon om det funkar! Säkert inte sämre än dom andra sorterna av fusksocker!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

systerj
0

jag vill ha sukrin! måste flytta till norge med andra ord. inte mig emot.

hoynala
0

Enklare att beställa via www.sukrin.no :-) , jag beställde från dem onsdags förra veckan och fick det idag.

Besika
0

gör samma sak fast med socker… ;)

Lynxx
0

Oh-Oh Förvånad

hoynala
0

Hej, fick detta svar från tillverkaren idag.

Jeg ser at du har testet ut blodsukkerresponsen på Sukrin.
Om man vil gjøre en helt nøyaktig test, skal man innta Sukrin på fastende
mage, så man utelukker påvirkning fra tidligere måltider. Her er en studie
som er gjort, og som viser null påvirkning på glukose og insulin:

Serum glucose and insulin levels and erythritol balance after oral
administration of erythritol in healthy subjects.
Läs mer här!Länken öppnas i nytt fönster

Wildrat
0

Hur mycket kostade det allt som allt?

hoynala
0

Jag beställde 5 paket, och med frakt kostade detta 595 kr (norska kronor)

Uttelille
0

Jag köpte idag en påse Sukrin på 500 gram idag. 65 kronor kostade den. Det fick det vara värt. Jag ska använda ytterst lite för att inte trycka på några triggarknappar.

Johannika
0

Har beställt sukrin i dag från mindresocker.com. Tog två paket för säkerhets skull! Känns ju i alla fall bättre än Canderel och sån´t….

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

clajo
0

Nu har jag också köpt Sukrin! Det fanns i en hälsokost i kvarteret (bor i Oslo).

Har inget sötbehov egentligen, men det kan vara bra att ha om t.ex vill äta lite jordgubbar på midsommar och de är halvsura…  Räcka ut tungan

Neeelia
0

Jag använder sukrin och mitt bs höjs inte, diabetiker som jag är så är det skönt och veta.. :) Det är gott med.. !