Sommarjobb :D (OT)
Är det inte någon som har ett sommarjobb som ligger och skräpar någonstans?
Min tänka arbetsplats ångrade sig och ska ej ta in nån sommarjobbare så nu har jag inget att göra i sommar. Förutom att bada och grilla då.

Vart befinner du dig?

Ja, och vad kan du / vill du göra?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Skellefteå, västerbotten. Men,i värsta fall kan man ju bo på till exempel en camping om det skulle vara någon annan stans, boende går alltid fixa under sommaren. 
Jag har inga nämnvärda kvalifikationer annat än ett gymnasiebetyg (teknik) och att jag är allmänt utåtriktad, flitig och drivande.

Då är vi två .. :/

Finns det något nära Norrköping har jag en tjej på 19 som har körkort på bil och traktorkort…djurintresserad men kan tänka sig det mesta(dock endast seriösa förslag).
Sorry Glennart
…men jag kunde inte låta bli att haka på…vi bor ju ändå i olika delar av landet.
oh jag glömde ju, jag har bil och körkort såklart. Kör dock inte längre än till danska gränsen. 

#nyfiken#…vad händer efter gränsen?
Han får "omvänd lappsjuka" förstås!? 
Nääää, men sverige tar ju slut där nere, tänkte åtminstone hålla mig innanför riket i sommar. 
Det är kanske lättare att få jobb i Danmark.

Ja, om det råkar finnas någon i hudiksvall-sundsvallstrakten som behöver en datorvetare i sommar… Will program for food!
Varfor drar du inte till norge, om du anda ska campa kan du ju bli rik pa att rensa fisk samtidigt…? (och ata den saklart!)
Ifall jag hade sokt sommarjobb hade jag sokt sadana jobb som ar fysiska och som man kan vara utomhus mkt med… du skulle kunna ta kontakt med nagon bonde. om du tycker om djur forstas, och da menar jag inte bara att ata dem….
Du skulle sakert fa rabattpris pa kott och mjolkprodukter 
om jag jamfor med mina ex-sommarjobb sa hade det faktiskt varit mkt roligare och mer larorikt att vara bonde en sommar, an att vara kassorska pa ICA, packeterare pa en kakfabrik eller pa en fabrik med delar till lastbilar…..Men ibland ar det ju bra med pengar. 
Det bidde arbete inom hemtjänsten i sommar.

#13 Hoppas du får laga mat åt pensionärerna. :) Fast den sysslan kanske har rationaliserats bort till förmån för färdigförpackade matportioner.
Så är det. Färdiglådor från ica. 
Skönt att det fixade sig. Lycka till med jobbet.
Om du ska värma upp lådorna får du pytsa i lite extra smör o en gräddskvätt åt dem. Välkommen till "mitt" yrke förresten…på den tiden jag hade ett yrke! 
Härligt Glennart! :) Jag letar fortfarande…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Grattis..här har det också ordnat sig!

#19 Samma här, jobbade första dagen idag, och det verkar helt perfekt. 
Så grattis Glennart, och hoppas det löser sig för er andra som letar också.
Bra att du hittat jobb. Grattis!
Och så bra för de äldre, att de har dej! Du kanska kan smussla ner smör i varje låda, så de får i sig lite näring, stackarna…