Ekologiska grädden slösas
Såg en ny produkt igår på ICA Kvantum. Ekologisk vispgrädde med lång hållbarhet. Blir så sur när man slösar på det ekologiska på produkter som skall manipuleras vidare.
Den smakade givetvis blargh.

Att du köpte den.. 
Var skrev jag att jag köpte den?

Det kanske var provsmakning i affären?
Och jag håller med, irriterande.
Just. Provsmakning. Ville mest se om den smakade lika knäppt som jag mindes att andra produkter med lång hållbarhet gör. Det gjorde det.
Det värsta är ju att folk provsmakade och sedan köpte. Helt trasiga smaklökar fan.

Ja, det måste jag säga att mina smaklökar verkar ha fått en helrenovering iom LCHF! Fast nog tyckte jag UHT-behandlade prdodukter smakade konstigt innan också.
Ännu en fördel med LCHF :-)
det enda som saknas är mitt luktsinne som skulle behövas en rejäl renovering….. Sen alla år i stallet, är jag sämst att använda min näsa!
Karro; du sa ngnstans att den laktosfria mjölken var av "lång-hållbarhets"-typ…är det Arlas det? Det står iaf inget skrivet om det på Valios pkt.

#4 jaha.. tänkte inte på det.. brukar undvika provsmakningsstånden i affärerna, t.om när jag åt "normalkost".. :P
Citat:
Är Arla Laktosfri mellanmjölk dryck lika nyttiga som vanlig mellanmjölk?
Arla Laktosfri Mellanmjölk dryck är gjord av vanlig mellanmjölk och innehåller därför mjölkens alla nyttiga mineraler och vitaminer. Produkten har ett lägre energivärde än vanlig mellanmjölk, eftersom mjölksockret (laktosen) har eliminerats.
Så egentligen varför inte? Men jag har ändå svårt för den eftersom den håller så länge… Vet att det inte är så jättepoppis bland skolorna för att barnen helt enkelt inte tycker om den.

HHT-produkter är bara upphettade till lite högre temperatur än pasteuriserade. De smakar lite "kokt" (kan vara mer eller mindre beroende på temperaturen). Vi bor i Spanien och här är all grädde UHT- behandlad - och den mesta mjölken. Vi har vant oss.
Vi köper emellanåt då den är 2-3 kr billigare än Valios (o ofta finns inte valmöjligheten här)…men den är helt *hopplös* att hälla ur!
Jag bor ocksá i Spanien och saknar svenska mjölkprodukter, mánga viktiga vitaminer och närginsämnen förstörs av UHT!