Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 783 ggr
nilu
0

Naturligt margarin?

Tog lite vårsemester och gjorde en kryssning från Stockholm till London. Kunde ju inte hålla "vår kost", vi hade ju semester. Konstigt hur man fungerar egentligen, när man har semester vill man äta det man saknar annars och istället må dåligt. Urdumt! Men det blir nog samma sak nästa gång om jag känner mig rätt.

Men det som jag ville säga till er alla är att i London blev jag faktiskt chockad över hur det står till med maten. Hur mycket Low-fat och No-fat som helst. Tänkte köpa en naturell yoghurt, normalfet, och det var nästan omöjligt.

En rolig (?) sak var när vi skulle kosta på oss en sockerkaksskiva på ett café, dom hade bara plastinslagna. På omslaget stod det en innehållsförteckning. I och för sig inga konstigheter förutom margarin, men under stod det: "No animal fat, just natural ingredients". Margarin, en naturlig ingrediens?

clajo
0

Jodå, margarin har naturliga ingredienser, men får sin fasta form med hjälp av benzen, aceton, mm. Mums! Färgämnen för att bli gulare (margarin är egentligen vitt) och smakessenser för att likna smörsmak. Men annars är allt naturligt! Oskyldig

[Karro]
0

jättenaturligt……!

reamdn
0

Allting kommer väl från naturen på ett eller annat sätt. Så visst kan man kalla allting för "naturligt".

Det som är det vesäntliga, i min mening, är om det är naturligt för OSS att äta.. visst finns det inget onaturligt i sockerbetor, solrosfrön, eller flugsvamp för den delen.. men nog så onaturligt att tillföra våra kroppar. 

Det roligaste är dock att dom verkar mena att "animal fats" är onaturligt? :D

vikingmormor
0

Nilu, ta en kopia av Ditt eget inlägg, spara det och ta fram det om ett år. Sen kan det vara läge att fundra över för vems skull Du äter och vad Du äter - för att må bra?

Om man inte tycker det är bra att äta LCHF, så förstår jag inte -varför man ska plåga sig och göra det? Om man lider eller upplever att man försakar något, då mår man inte bra. Den som alltid känner att den försakar något, den kommer aldrig att må bra med någon kosthållning som innebär denna försakelse.

MiaP
0

Så klokt sagt av vikingmormor.Skrattande