Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1267 ggr
Melindrea
0

Fundering på ägg och bacon?

Det är vad jag äter mest till frukost, men om jag vill dra ner litet på frukosten, är det bättre att jag drar ner på ägg eller bacon? (just nu är det ett kvarts till ett halvt paket bacon, och två ägg med en skvätt grädde).

Jag börjar bli mätt så tidigt på den nuförtiden! =)

Wildrat
0

Ta bort grädden. Äggen är det nyttigaste i det hela så de ska vara kvar, sen kan du minska på baconet till en lagom mängd.

Melindrea
0

Det är typ en matsked grädde, det tänker jag inte ta bort. =)

mommo
0

Det beror väl på hur länge du vill vara mätt, själv äter jag 1 ägg, 3 skivor bacon, och ½ tomat med oregano på. Jag är inte mätt på det i en evighet, men jag är inte riktigt hungrig från morgonen.

Grädde + kokosfett sätter jag i morgonkaffet.

Maia
0

Var är orsaken till att du ska minska på frukosten, Melindrea? Bara att du blir mätt. Minska alltihop till hälften i så fall. Ett ägg, ett kvarts paket bacon och 1-2 tsk grädde.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Melindrea
0

Jo, för att jag inte vill lämna mat. Blir ordentligt mätt, och har börjat lämna mat nu. Vilket är en intressant skillnad från när jag började, med 3 ägg i äggröran… =)

Hellis
0

Jag åt som du äter nu förut, men nu har jag slutat med bacon och kör bara med två rörda ägg med grädde och smör nu. Det klarar jag mig finemang på till lunchen!

Maia
0

Jag skippar iofs vanligen baconet också, men det är pga att det är ganska salt och att det är bökigare. Men skippa det du gillar minst, då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Inke
0

Jag äter sällan bacon numera. För det blir så fett överallt. Kände med fingret på väggen. Uhuuu. Oset tränger in överallt.