På tandläkarens order!
Jag är tillbaka igen från tandläkaren. Mina påbörjade hål hade inte växt nånting och jag behöver inte laga något alls nu :) Det är ett bra besök hos tandläkaren för mig!
Vi pratade lite om att jag äter LC nuförtiden och när jag gick höll tandläkaren sitt vanliga tal (tandtråd och fluor!) med ett tillägg - fortsätt äta som du gör nu!
Så numera äter jag LC med tandläkarens goda minne. Inget socker, inga mellanmål (inte ens frukt som ska vara så nyttigt - ja, det tycker ju alla utom tandläkare som har koll på sockret&syrligheten i frukten…), bara rejäl mat tre gånger om dagen gör tandläkaren glad och fattig.
HA ha ha , Härliga nyheter
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
sådant är gudagott att höra. Grattis till dom "ofärdiga" hålen:)
Jag har hört många berätta att tandkläkaren berömmer deras bättre tandstatus. Jätteskoj.
Jag är en av dem, var där för en vecka sedan helt UA….
Numer pensionär i Nynäshamn
jag har aldrig haft ngt hål så jag hoppas det forsätter så…. har alltid blivit tillsagd om mitt tandkött dock (slavig tandbostning)… Kanske detta kan bli bättre med denna kosten Hoppas!!!!

Jag har haft två små fläckar på bakersta nedre tuggtand och visdomstand. Början till hål säger min tandläkare. Hon säger också att hon ser att jag snaskar en del sötsaker. Det var ett år sedan jag var till henne. Nu när jag ätit SSS kost i fyra månader har fläckarna försvunnit. De har uppenbarligen läkt med den här kosten. Ska bli kul att träffa tandläkaren igen!