OT EN enda dag i Sydney
Hej! Jag ska på konferens i Sydney en vecka i juli och får en (1!) dag extra efteråt för att kolla på stan (egenbetalt förstås…). Frågan är bara vad jag ska ägna denna dag åt. Operahuset vill jag gärna se, men vad mer? Jag är ensam så ut och festa eller käka massa på restaurang är nog inte det som gäller.
Finns det nån mer LC-kost än Beef Jerky, är ju också en bra fråga…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Harbour Bridge skulle jag se. De har turer så man kan klättra upp på den!
Botanical Gardens och Harbour Bridge! :oD Jag åt inte LC när jag var där(6 år sedan) men de har restauranger och mat från hela världen! Mkt asieninspirerat och skaldjur. I Circular Quay(vid Operahuset) säljer (då iallafall)de mat med nyfångade skaldjur.

Ta båten till Manly ifrån Circular Quay.
Färjan ut till Parramatta är ju fin också, men du har ju bara en dag på dig så kanske nästa gång!
Tack! Låter kul med båt och broar är ju en riktigt bra idé om man ska se staden.

Har inga tips alls, men hoppas du får trevligt! 

Vill du ha en panorama vy över staden så är ju Sydney Tower att rekomendera.
Du får nog gå upp tidigt för att hinna med allt 
#6 Ja, jag är säkert jetlaggad och sover inte alls… (ska sova på Women's College, så det är säkert ingen bra säng heller)

Jetleggen är nästintill obefintlig åt det hållet. Det blir värre när du kommer hem!
#8 Hm. Jag har aldrig haft jetlag när jag åker till USA, så jag förväntar mig nästan det motsatta nu. Vi får väl se.
Jag får inte heller så mkt jetlag när jag åker västerut. Österut däremot är jättejobbigt för mig.
#10 Märkligt att det är så olika…