Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1140 ggr
Cilla89a
0

mat på jobbet?

Innan har jag jobbat 12-17, och då kör jag 11, och är hemma 18.. Och då har jag inte ätit alls, Men det har varit tufft, man har varit ganska hungirg när jag kommit hem.. Nu ska jag jobba 11-17, vilket gör att jag får köra vid 10..
Finns det någon typ av mat man kan ha med och ha i fickan? :P Något att tugga på och som är mättande?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Blow
0

En bit brieost är ganska mättande och lätt att bryta bitar av och äta direkt. Annars funkar också en påse med t.ex. korvbitar eller klippt skinka. Även nötter, om du äter det.

Cilla89a
0

#1 vad för nötter får man äta? jag gillar chillinötter, men antar att där är endel kolhydrater ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Maia
0

Brie fungerar inte så bra när det är jättevarmt, ska tilläggas. De kan smälta lite väl mycket för att det ska vara praktiskt. Men Babybel-ostar går bra. Jag själv brukar göra ett "bröd" på 1 ägg, 1/2 dl kokos och lite sesamfrö och lite linfrö. Lite salt. Plattar ut det i stekpannan och steker på båda sidor. Viker, smörar och lägger på ost/skinka och ett salladsblad. Det fungerar jättebra som alternativ till en macka och håller sig även såhär års. I alla fall med ost. Och du blir mätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wildrat
0

#2 Nej chilinötter går helt bort. Ur kolhydratsynpunkt är valnötter och macademianötter att föredra. Paranötter innehåller mycket fett men alla kan inte äta dem. Läs på påsen och anpassa intaget till det som uppges.