Öppet brev till min kropp
Öppet brev till min kära lekanen!
Nu har jag under snart 3 månader försökt tagit hand om dej på bästa sätt. Du behöver inte längre försöka utvinna energi från påsar av Ahlgrensbilar, snickers och kaffe. Du har på bästa lchf-vis fått mat som jag anser att du borde förstå, rena produkter, hög fetthalt, kvalitets kött och bara nån gång ett glas vin..och mörk choklad. Och vad tusan, lite hallon måste ju vara rena drömmen för dej när du är van vid smågodisfrossa, eller hur! Men av nån anledning fortsätter du att hamsta mina (minst) 10 extrakilon, som om det vore det sista fett du någonsin kommer att få tag på, känner nästan att det är utpressning från din sida!
But don't mess with mama!
Men kära kropp - korten på bordet - du är faktiskt gisslan hos mej och inte tvärt om- rätt vad det är är du tillbaka i godisträsket - så börja släppa på fettet för h….vete!

Word!
Du är inte ensam med de tankarna.
Håll ut! Jag är övertygad om att det släpper förr eller senare, det tar olika tid för olika individer (har jag läst!)
. Viktigt att spä på ordentligt med fettet! Alltså det man sätter i sig! Och om jag ska tala om egen erfarenhet så har jag misskött min kropp med äckliga kolhydrater i nästan 50 år, så det får ju ta litet tid för min hårt prövade kropp att komma igen och begripa att nu har jag tagit mitt förnuft till fånga!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Hmmmm…..det är bara det att man tillslut tvivlar på om man inte går ner för att kroppen "behöver tid", eller om man äter fel trots allt.
Mer smör, mindre smör, bra med grädde, fel med grädde….det är ju så många lchf teorier….men jag har lovat att inte omvärdera helt förrän tills midsommar iallafall….
jag HÄRMAS…
Kära kropp, var det så enkelt?
Du har envist hållit fast vid de sista sega kilona, vad jag än gjort. Mitt sista desperata försök var kokosfett. Du ska veta, kära kropp, hur löjlig jag kände mig första dan jag satt och skrapade fett! (Jag använder silverpaketet och har det i kylskåpet, det är ganska hårt…) Så promenerar jag lite mer också, inga mängder. Och DET FUNKAR! Ett eller ett par hekto ner varje dag! Kära knasiga kropp, kanske känns det tryggt med det där extra fettillskottet varje dag, så du vågar släppa de där sista lagrade kilona, vad vet jag?
(Men det här kunde du väl ha berättat för tretti år sen…)

Ja varesgod, här är platsen där vi alla får skälla på vår kropp för att den inte fattat grejen med lchf….och #4, skönt att din kropp tydligen lyssnade på kokosfettet och promenaderna……

Jag har idag inhandlat ett cocosfett silverpaket. Jag satte cocosfett i kaffet, vilket inte var någon höjdare. Tänker ändå inte ge upp cocosfettet
Men vet någon, hur mycket av det ska man ta varje dag? Och kan man inta det på något annat sätt än med kaffet?

#6 Du kan t ex steka i det. Jag har mitt i teet, helst rooibos och med en slurk grädde.
Jag köper ekologiskt på hälsokosten, vet inte hur det i silverpaketen fungerar.
Och äntligen verkar min kropp börja svara igen, efter en lång tid "på stillen". Om man begrep hur det fungerar… ;-)
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Kära min kropp lyssna till RexPects stilla bön! Du kommer att få ge dig, jag skall pressa i dig lite mer fett och minst en ½ timme på cross-trainern varje (sch, varannan) kväll. Fattar du inte, jag skvallrar i bloggen om du inte sköter dig. Här finns det mer än 3000 medlemmar som tycker om att sköta sina kroppar, så det är lika bra att du ger dig. Du skall få hallon ikväll!

#8 Just det!
Kära Kropp, du får ju skämmmas inför de andra kropparna som hajat läget! Nånstans måste vi ju sammarbeta, hur skulle det annars se ut, tänk om jag började andningsstrejka eller bajsvägra?
Jag "gnager" i mig kokosfettet rent, det smakar, tja, fett. Behöver inte lypsyl nuförtiden!