Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1134 ggr
Konstigabaralillajag
0

Starkt sötsug!

Har ätit denna kost i ce 4 månader och pepar peppar inte haft ett enda återfall men nu, igår och idag har jag haft ett hemskt sötsug… Har haft sötsug innan men inte såhär… Kan vara för att jag har mens men såhär kraftigt har det inte varit innan.

Dricker och äter som jag ska… är såååå sugen på att hugga i rabarberpajen som står och ropar på mig  :/

Hoppas det ger med sig snart…

Wildrat
0

Det är nog pajens fel. Ställ undan den och ät nåt fett istället…

Paj är dåligt sällskap som leder dig ut på dåliga vägar…

Raring
0

Man inbillar sig att det är gott (och det stämmer, det är oftast rätt gott att falla i synd) men baksmällan, illamåendet, yrseln… det är inte värt det! Lovar!

Jag syndade i fredags. En chokladbiskvi. Sen kunde jag inte sova på halva natten, var uppe och kräktes också. Inte värt det någonstans.

Gör en ostrulle med smör eller nåt sånt istället! Ett ägg.

axelina
0

Jag har nu också ett jättestort sötsug som jag delvis "botar" med jordnötssmör men märker att det inte hjälper helt vill bara ha något i munnen hela tiden.

Ostrullar och ägg hjälper inte. Mår tyvärr inte dåligt när jag äter kolhydrater då vore det ju lättare att låta bli.

Wildrat
0

#3 Ja mådde man dåligt vore det busenkelt att låta bli…

Buppan
0

Det är helt otroligt vad fort kroppen vänjer sig av med "goda saker". Försökte en period att vara "vanlig" och ta en fralla till förmiddagsfikan varannan torsdag, men magen satte stopp efter några gånger, så nu är det Finn Crisp som gäller. Hur kul är det? men det går.

Raring
0

jag kan inte låta bli ibland fast jag mår dåligt efteråt… socker är knark. Generad

Neeelia
0

Gör en cheesecake i muffinsformar så när du blir sugen tar du fram en sådan, det gör jag så här i pms tider.. haha.