Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 4719 ggr
Soderbona
0

Jordgubbar och champagne

Ja, nu vet jag att man ska undvika alkohol… men hur är det med jordgubbar?

Jag och min man firar två år idag, och jag vill gärna festa till det lite. På Ica hade de svenska jordgubbar för bara 19.90! Jag slog till direkt.

Tänkte göra kokospannkakor, och ha hallon och jordgubbar till. Lite halvmosade… Hur många kan jag äta, tycker ni?

Sen har jag lagt en flaska champagne på kylning, hur är det med alkoholen? Det kan väl vara ok om jag festar till det lite ikväll, och sen är restriktiv i övrigt?

DrAnna
0

Utgår ifrån att det är torr champagne och att du inte sockrar extra på jordgubbarna!Flört  Ha en trevlig kväll!!

Cowboy
0

Jag har svårt att tänka mig jordgubbar utan vispgrädde.

Kan man verkligen äta jordgubbar utan vispgrädde?

Wildrat
0

Nu när man ställt om smaksinnet är jordgubbarna underbara precis som de är. Innan LCHF tyckte jag att de var sura Förvånad (säjer en hel del om hur mycket socker jag åt).

MaMaMade
0

Jordgubbar ska ätas naturella…el möjligen m vit chokladsås m lime…fast det kan jag väl glömma nu… Gråter

aase-andersson
0

varför inte grädde till gubbarna? tänk vad bär smakar så mycket mera utan socker på.. lukta och njut..

Mumrikshumla
0

Grattis! Hoppas ni firar ordentligt :)

kalleankasmormor
0

Jordgubbar är som bäst med champagne - en klassiker! Önskar dig en riktigt romantisk kväll!

magma
0

Instämmer om grädden… Sådär halvfluffigt vispad och så solvarma jordgubbar som man doppar… *mmmmm*

Tilda-T
0

Toppad med lite riven mörk chocklad!Räcka ut tungan

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

andreas0
0

#0, En kväll är inte så farligt, och det är ju inte precis pizza ni planerar att äta, så kör på bara. Ha en trevlig kväll!

Soderbona
0

Eftersom jag köpte två förpackningar blev det över… Det blir faktiskt jordgubbar och lättvispad grädde ikväll också…

Tur att man alltid har grädde i kylen nu för tiden! :)