LCHF kost vid gravid/ammar??
Hej!
Tänkte fråga om det är någon som vet ifall det finns någon risk med att börja äta LCHF kost när man ammar?
Sedan undrar jag även om det finns någon risk med det om man planerar att bli gravid samt om man är gravid?
Hoppas någon vet! Vill gärna börja med detta! MVH /A
Det finns några har som har blivit gravida efter att ha börjat äta LCHF, några som ätit LCHF genom graviditeten o en som ammar o äter kosten. Med ökat antal kolisar tror jag. Se under "LC-kost för bäbisverkstan" i spalten till vänster.

Låter ju jätte bra! Tack!

Kosten är perfekt även för blivande/ammande mammor.
Det är den bästa start ett barn kan få..
Massor med byggstenar till ungen och dig och möjligen skyddar det även (vaccinerar) barnet mot metabola störningar senare i livet.
Du ska naturligtvis inte sikta på viktnedgång i det här läget så det är bara att ge sig hän och äta helt fritt av all härlig LCHF-kost..

Svar # 3
Men jag har en övervikt på ca 25 kg… Borde gå ner en del tycker jag. Men du menar att jag kanske inte ska göra det nu när jag ammar och om jag vill bli gravid?

Här är en ammande och LCHF-ätande mamma.
Åt denna kost innan jag blev gravid (den är orsaken till min graviditet
) Under graviditeten ville jag bara ha kolhydrater så jag slutade äta LCHF. Efter graviditeten ville jag börja igen, läste lite på nätet och hittade tyvärr en artikel om att kolhydrater var så viktiga när man ammade…annars skulle man sina.
Men så läste jag här om någon som hade en dotter som hade fått mera och fetare mjölk.
Så jag tänkte att jag prövar väl då, det är väl bara att lägga av ifall jag "sinar".
Men jag fick både mera och fetare mjölk.

Svar # 5
TAck för ditt svar! Helt sant att man behöver prova innan man vet om det fungerar :-) Ska köra på med lite kohydrater och se hur det funkar! Ammar bara 3 ggr/dag då hon äter mer mat nu också…