Växa mer på LCHF?
Hej!
Jag läste i någon tråd att man utsöndrar mer tillväxthormoner på LCHF än på kolhyydratskost. Därför undrar jag, om man inte är riktigt färdigväxt, finns det då möjlighet att man blir längre eller växer snabbare än man hade blivit om man hade fortsatt leva på socker? :D
Bara något jag fick upp i huvudet när jag läste om tillväxthormonerna..
Vilken intressant tanke! Som asiater är det stor risk att mina döttrar inte blir så långa. Fast ska man gå efter 2-årsregeln kommer iaf Mellis att bli 160 cm som vuxen o Minstan kanske lite längre, kommer inte ihåg men hon är den smala, långa typen.
De säger ju att kineser är korta därför att de inte äter så mkt proteiner där, framför allt nästan inget rött kött.

man kan ju hoppas iaf.. :)
Ja, jag vet att det inte är så kul att vara jättelång. Hade en kompis på gymnasiet som var över 185 cm om jag minns rätt. Jag var (är) 162 cm o de kallade oss för fyrtornet o släpvagnen!
Själv minns jag alla på skolan som påpekade hur liten o mager jag var som liten. Stickan, sytråden…o sedan fick man glasögon på det dessutom!
Hade gärna haft 1-2 dm till på längden…
Jag har iaf växt pa bredden, fett och muskler. Nu har jag BMI pa 21, mot 18.7 for ett halvar sen.
#1 Vad är tvåårsregeln?

Stenåldersjägarna som baserade sin kost huvudsakligen på fett och kött var 10-15cm längre än dom ättlingar som senare gick över till jordbruk..
Dessutom var dom mycket friskare och med en betydligt bättre benstruktur än bönderna..