Hittar inget inlagt på sallad
Kan man få NÅT inlagt på sallad? Jag äter gärna 40 gr isbergssallad.. men vad i nnehåller den?
Kan den läggas till i listan?

kan inte radera, så jag drar en rolig historia ur livet istället..
"(Ett par 40+ går runt i affären med sin dotter 12+, kvinnan går mellan hyllorna och plockar i vagnen, mannen ser uttråkad ut)
Mannen (tyst till frun): Får jag inte en puss skriker jag att du slår mig.
(Kvinnan tittar trött på mannen)
Mannen: SLÅ MIG INTE, SLÅ MIG INTE!
(Kvinnan pussar honom snabbt och dottern springer och gömmer sig bland hyllorna)"
Isbergssallad finns inlagd. Dock som "isbergssallat".
Har för mig att det heter "sallad" när det är en blandning av grönsaker. Annars "sallat". Rätta mig om jag har fel, har bara för mig att jag har hört det någonstans :-)
Ett tips när man inte hittar det man söker är att söka på bara en del av namnet. Till exempel "isberg" i det här fallet. Då hittar man alla matvaror som innehåller "isberg".
Du har rätt, TiKei! Men var någonstans är det ni letar?
Du går in under Mat. Uppe till vänster har du en tom vit rad och så står det sök tror jag. Hittar du inte det du ska ha så skriv a och sök så kommer allt som finns i livsmedelsbasen

*S* ok.. jag har hittat isbergssallat!
Tack för hjälpen.
Och du Tina- programmerare?.. om du hittar innehållsdeklarationen på turkisk yoghurt tror jag många blev glad? den är fetare än den du lagt in idag..
Jag har själv lagt in från yohurt-burken följande siffror. Där står inget om vitaminerna så jag har bara kcal, osv.
Kalorier (kcal):
125
Protein (g):
3.3
Kolhydrater (g):
4.2
Fett (g):
10
Procenterna blir följande:
Proteiner 11%, fett 72% och kolisar13% per 100 g (ca 1 dl) yoghurt.
Man kan själv lägga in egna livsmedel också.