HF- hur mycke high?
Jag har förstått att kosten är high fat, men man kanske missuppfattar det hur high ska den vara? I början när jag körde LCHF så ösade jag på fettet, så mycket fett när jag stekte och inte tänkte på att en del kött/fisk är feta. Det var kanske det som satte stopp för fett förberännigen? Jag gick iaf inte upp vilket var bra ju, men jag ville ju ner också för jag väger för mycket.
Vad tror ni LCHF´s kunniga?
Jag skulle säga att det är individuellt.
Personligen tror jag att man KAN äta för mycket av allt, fett och protein. Oavsett vad "experterna" säger så är det min erfarenhet att vissa börjat gå ner när dom begränsar sig. Däremot andra verkar gå ner när dom äter mer fett. Individuellt. 
Själv har jag inte gått upp i vikt av väldigt mycket fett utan det har gått ut bakvägen.
För mig verkar det mesta funka, vilket skulle betyda att jag inte är insulinresistant (tror jag) utan att jag har tur som hittat den rätta kosten för mig. Jag kan äta både grönt och mycket fett, däremot mjölkprodukter kan jag inte äta för mycket av - då blir det stopp (men jag går inte upp i vikt så det är OK ändå).
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!