Tror ni det kan funka
Mors dag idag och mina barn kommer hem och jag bjuder på grillad karré. Dom vill ha mammas hem gjorda potatissallad, vilket dom naturligtvis ska få =)
Min fundering är, vad göra till mig och gubben. Tror ni man kan koka blomkål halvmjuk och sen blanda men cream fraich, lite vispad grädde purjo salt och grovmalen svartpeppar. Alltså samma ingredienser som potsallad men potatis utbytt mot blomkål ??
Eller finns det något annat att byta potatisen mot ??
Coleslaw är gott till grillat.
Någon hade gjort något liknande med squash. Men jag tror att det är viktigt att inte koka för mycket. En blandning av squash och blomkål kanske?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Floridasallad! Hackad blomkål, rå, stekt bacon i bitar, grönsallad och majonnäs. Urgott!!
Jag brukar hacka: squash, röd lök, paprika och lite av vad jag har, toppar med ädelost och lägga det i ett foliepaket som åker på grillen. Kanongott!
#3 Å Skogstrollet… Det lät gott!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Hej elize! Sök på zuccinisallad så hittar du ett recept som jag brukar använda och ska även göra det idag till grillat kött!
Trevlig söndag! Hoppas du blir uppvaktad ordentligt!
elize-l Du funderar precis på samma sak som jag funderat över. Om att använda just blomkål(kokt) som ersättning för potatisen. Det tror jag skulle bli jättegott.
Tala om hur det smakade om du gör det, skulle vara intressant att veta.
#0 Jag kan verkligen rekommendera Bluesea´s zucchinisallad! Smakar bättre än potatissallad! T.om min kräsne mor som inte har något till övers för denna underliga kosthållning älskade den!
För någon vecka sedan skrev någon en tråd här om en "Zuccinisallad", med creme fraishe m m, mycket gott till grillat eller till allt.

Envis som jag är gjorde jag en alternativ potatissallad med kokt blomkål, tunnt strimlad gurka, purjo, CF, vispad grädde, salt och grovmalen svartpeppar, mums vad gott det blev =)
Ska prova era andra förslag vid annat tillfälle när jag har dom ingredienser som behövs hemma. Idag hade jag blomkål och ingen lust att handla =) Så jag är absolut inte otacksam för den hjälp jag fick =)