ett par glas vin?
Är det någon mer än jag som "syndar" under helgerna med att dricka ett par glas vin och ändå lyckas gå ner i vikt om man är strikt i övrigt?? JAg är en förvirrad nybörjare inom detta! sockerberoende, lätt för att överäta, hiskelig PMS, migrän och en envis övervikt på ca 13 kg. Jag ska utomlands i sept. och jag vill verkligen ner…Lite pepp och råd tack!
Om det funkar att dricka vin så fortsätt med det. Skaldeman skrev att dte var bra att grunda med lite fett innan t.ex. en bit ost.
Ta det lugnt och känn efter vad som passar dig. Låna gärna böcker av Skaldeman, Litsfeldt och Dahlkvist, så får du bra råd (finns som e-böcker - direkt hem på datorn)
Pepp, ja det kan du få här!

Jag tar ganska ofta ett glas whisky och vatten (eller två) på mina lediga nätter och går ner fortfarande. Har inte druckit något vin men det ska ju vara OK säger de som vet.

Jag har läst någonstans att man inte bör dricka vin eller annan alkohol utan tilltugg, stämmer de verkligen? Borde de inte vara bättre att äta något fettigt innan man dricker istället för "under tiden"? Precis som bullmagen skriver.
Jag har några fåtal kilon ja behöver gå ner men ingen stress.. tar mej några glas vin unnar mig de och känner inte att jag blir tjock av de!!
Äter ju aldrig mörk choklad eller hallon osv.. Vin är mitt godis i så fall