Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2597 ggr
grunnan
0

Första dagarna?

Hej!!

Har kört detta i 4 dagar nu och har redan sett nedåtpil på vågen.

Nu undrar jag om man kan känna sig lite konstig första dagarna?

Jag är lite yrslig och fryyyyyser mycket. Men är mätt och belåten och mår i övrigt väldigt bra….

:)

nobban7
0

Jo, man kan nog känna sig konstig men det rättar till sig

Mervi
0

Omställningen kan ge yrsel, huvudvärk.Det går över. Lycka till!

Margareta
0

Om Du vågar äta mer fett - tex extra smält smör på maten - så brukar det rätta till sig. Det är abstinens efter kolhydrater du upplever.

Numer pensionär i Nynäshamn

JohanBaltic
0

Min hustru "frös" ett tag - verkar ha gått över nu. Tar ett litet tag att hitta balansen i kosten verkar det som. En parantes är att hon är diabetiker typ 1 och ligger nu på värden i nivå med en frisk person och har dragit ner kraftigt på insulinet. Jag ska tömma hennes mätare (den loggar) - ska bli intressant att se kurvan.

grunnan
0

Tack för alla svar! Skrattande

Jag har gått ner 3kg nu… Min sambo 2kg..

Har inte riktigt förstått att detta funkar men det börjar gå upp ett ljus nu…

Kan man inte dricka cola light?? Och varför i sånna fall??

greensis
0

#5 Du KAN dricka Cola light, men läs artikeln som ligger på startsidan om sötningsmedel och deras effekt i kroppen. Sedan kan du besluta vad du tycke om light-drycker.

Fabricati diem, pvnc!

reamdn
0

#5, mer ur vanlig hälsosynpunkt än LCHF i sig är ju inte en färgämne+nervgift's blandning löst i vatten speciellt lockande. Att sedan den söta smak du upplever gör att du ständigt påminns om sötsaker samt (tveksam till det) påstås ge insulinutsöndring är ju inte positivt.

Om du ENBART vill gå ner i vikt (dvs skiter i hälsan i övrigt), är helt 100% säker på att sötsmaken inte kommer driva dig till att äta annat sött (som innehåller kolhydrater) tror jag du kan dricka cola light utan problem.