Jensen's Bøfhus
Blev inspirerad av tråden "Mc Donalds" och tänkte spinna vidare på snabbmat på stan-temat.
Man kan under lunchtid på Jensen's Bøfhus mån - sön till klockan 16 få en hyggligt stor biff för 59, och det bästa är att man kan få välja bort potatisprodukten och istället få ett tillbehör på squash, tillsammans med lök i olja som är gratinerat under parmesan. Jag har provat det två gånger och det var mycket gott, och ett bra alternativ i samma prisklass som en meny på hamburgerkedjorna.
Väldigt bra tips avant - gick förbi en Jensen häromdagen - hade jag vetat då hade jag testat - får bli nästa gång.
Numer pensionär i Nynäshamn
Låter ju jättebra. Steken ser god ut. Finns tydligen i Nordstan i Göteborg (och i Århus). Det fanns persiljesmör och vitlökssmör som tillbehör också. Och Coleslaw (fast där kanske det finns socker som smaksättning).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Det finns flera i Sverige - bland annat två i Stockholm. Jag passerade den på Vasagatan
Numer pensionär i Nynäshamn

#2 gör dom den själv så skulle jag tänka mig att man klarar sig från sockret, är den köpt så är det tveksamt.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jensens är klockrent och i förhållande till en sliskig burgare faktiskt värt pengarna.. ÄTer där ofta :D

Lunchade där en hel del när jag jobbade i Stockholm förut. Lite dyrt och tar lite mer tid än ett dagens-lunch matställe, men väl värt att nyttja ett par gånger i veckan.
Jag kanske ska tillägga att det är biffen som är billig. Alla tillbehör, vatten osv kostar extra, det är därför det blir lite dyrare…
Fabricati diem, pvnc!

då ska jag äta där någon gång :) Tack för tipset!

I malmö får vi alltid vattnet gratis.. Konstigt att det ska vara olika..