Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 714 ggr
missaz
0

Stolt mamma till köttätare

Gjorde i ordning helstekt kotlett i ugnen med bearnaise till middag idag, barnen ville ha strips till (fredagsmiddag ju…). Gissa min lycka när de nästan totalt ratade stripsen och bara åt kött i MÄNGDER med lite bea till. Skrattande Det blev väl sammanlagt 2-3 strips per barn som de åt när köttet var slut. Mina 3 barn älskar iofs kött även annars, men denna kotlett var tydligen lika god som oxfilé (som annars är det kött det verkligen kan ösas in av).

Till maten drack vi hemmagjort citronvatten med lite sukrin, det var rätt surt, så jag trodde barnen skulle rata det och hellre dricka mjölk, men de tyckte det var jättegott. Känns som en mycket bra middag för hela familjen ikväll!

DaMum
0

Grattis!

Jag har själv en dotter som är köttälskare och hon blir lika lycklig varje gång jag serverar någon kötträtt med bearnaisesås till.

Tilda-T
0

Kul när ungarna är med på noterna!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

DrAnna
0

Festmiddag för alla! Tänk att det går så bra med LCHF så alla tycker det är gott.  Jag har också märkt att ev "tillbehör" äter familjen allt mindre av så oftast bjuder jag inte på sånt.

missaz
0

#1 Ja, mina barn blir åxå överlyckliga när det serveras kött, men oftast äter de tillbehören i lika stor grad (nästan). Känns så bra när man ser att de väljer enbart det bästa!

#2 ATT det är! =) Tidigare trugade jag för att de skulle äta upp sina grönsaker och sin potatis/ris/pasta *skam* men nu är jag bara glad om de äter nästan bara köttet.

missaz
0

#3 Ja, det var verkligen gott och uppskattat! =) Det är samma här; barnen äter mindre och mindre av tillbehören, sambon däremot, som är vuxen och borde kunna lyssna till goda argument, äter potatis, mackor, socker, kakor, godis VARJE DAG!

Har nog ärligt talat inte träffat någon så sockerberoende som han. =( Sedan han slutade snusa för ca 3 månader sedan har han gått upp 7 kg (han är förvisso inte överviktig, men ändå) och det beror ENDAST på att han äter ännu mera socker och godis. Bra att han har slutat snusa efter nästan 20 år som snusare, men jag vet ärligt talat inte vad som är värre; snus eller de helt osannolika mängder socker och kolhydrater han öser in dagligen.

Har börjat reta honom lite för den lilla magen som faktiskt vuxit en hel del, för att det kke ska ha någon effekt på sötintaget, men det verkar inte hjälpa mycket. Dessutom har hans far (som ännu inte nått upp i pensionsålder) mkt högt Blodtryck, så jag tycker att min sambo borde tänka sig för. Han vägrar dock att inse hur skadliga alla dessa kolhydrater är, han VILL inte veta.

Mervi
0

Fråga honom om han har bytt beroende från snus till socker. Det är det man gör. När jag slutade röka gick jag upp massor.

missaz
0

#6 Jo, jag har ju sagt det till honom, att det är ju ingen fördel att byta ett beroende mot ett annat… Iofs åt han redan innan massor av socker, han har helt klart varit sockerberoende i måååånga år, men nu har det blivit riktigt extremt. Vet med säkerhet att han köper godis varje dag på jobbet förutom de mängder jag SER honom äta hemma. Hemskt är det… Han äter sig till en för tidig död känns det som. Gråter