jordgubbar - fettbildande
Frukt gör ju att man lagrar fett (insulintriggande) om jag har fattat det hela rätt. Är det samma sak med bär. har ätit jordgubbar nu (fick värsta suget på det!) och undrar vad som händer nu? Ställer kroppen in sig på att lagra fett?
Jordgubbar innehåller mer socker än hallon tex. Har du provat dem?
Ja, jag gillar hallon, men var grymt sugen på jodgubbar. Mådde så illa i morse att jag inte ens fick ner kaffet och frukost var inte att tänka på. Så det blev jordgubbar och gurka (!) nu för en timme sedan.
Och mensen har ännu inte kommit…
#2 Har du en bulle i ugnen, Bullmagen? ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
# 3 Gaah! vet inte, men jag blir ju lite nojjig…
6 dagar över tiden, har jag inte fått mens på torsdag går jag och köper ett test. Kan nog vara pms också: förstoppad, finnig, fett hår och trött…
#4 Ja, man kan bli lite nojig, det kan man. U-ha! Men du kanske ska försöka hålla dig till LCHF-tillåtna cravings så länge? Vänta med jordgubbarna tills du vet om du matar nån med dem :-D
Finns det något annat du får ner?
har ätit en hel gurka nu… tror att jag kan ha lite vätskebrist kanske, är ju inget "fan of" gurka annars
Läste i den andra tråden om att du skriver uppsats. Stress av den typen kan ju också flytta på mensen.

Pms och graviditetsymtom är rätt lika. När jag väntade mitt andra barn var det likadant. Jag trodde för mitt liv inte att jag skulle kunna vara gravid, så jag gick och väntade på mensen som aldrig kom. Jag var på ett fasansfullt humör och svor över mensen som aldrig kom. Jag minns att mamma frågade om jag var med barn och jag fräste åt henne att det kunde jag absolut inte vara. Men så var det och det var lite pinsamt att tillslut berätta att hon skulle bli mormor igen.
Hoppas att går bra för dig vad det än är, pms eller en bebbe.
#7 så sant så sant, den kommer nog snart. har vita underklader dagen till ära, för mensen brukar alltid komma då och förstöra! man får inte vara dum…
#9 Hjälper det inte får du ta på en vit kjol imorgon och gå ut på stan!
"10 Ja, vilket kanontips! Kan bli en riktig klassiker!