Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3622 ggr
Annamalin
0

Bubbel, bubbel i magen

Sitter här med bubblande mage och lite lätt "magsjukekänsla". Först nu inser jag att jag inte känt något liknande på väldigt, väldigt länge.

Har aldrig haft några särskilda problem med magen, men var tidigare ändå van vid lite bubblande och så vidare då och då, inte minst efter lunchen - kommer jag plötsligt ihåg nu.

I dag hämtade jag lunch från en bufférestaurang nära jobbet, brukar göra det några gånger i veckan. Man har ju en känsla av att vissa av rätterna med sås kan innehålla lite mjöl och andra skumma grejer, brukar ta så "ren" mat som möjligt men ibland slinker det väl med lite sås. Har inte märkt någon sådan här reaktion tidigare. I dag åt jag kycklingbröst med sparris och räkor, fanns lite tunn brun sås som jag undvek så gott det gick, och dessutom lite scampiwok med kokosmjölkssås av thai-typ, med lite lök och broccoli i. Till det vitkålssallad som jag alltid äter.

Någon som märkt något liknande? Kan det ha varit lite mer mjöl i någon av rätterna i dag, kan man reagera så tydligt på så pass små mängder som det ändå måste handla om?

Anette64
0

Hej Annamalin,
Jag har upplevt ungefär samma problem. Tidigare hade jag aldrig problem med magen, men nu verkar det som att man inte kan göra några avsteg (iaf vad man har läst här). Det verkar skrämmande tycker jag. Vad händer om man väljer "den andra vägen" igen? Går inte det?

Annamalin
0

Ja, det undrar jag också! Skulle gärna vilja höra om erfarenheter från folk som "gått tillbaka". Inte för att jag planerar att göra det inom överskådlig framtid, men ändå - vad händer?