Tonfiskrecept, någon?
Är det någon som har ett recept på tonfisk, gärna någon varmrätt? Jag är lite trött på den där evinnerliga tonfisksalladen.

Jag brukar göra "köttfärsås" på tonfisk.
Lite finhackad gullök som får smälta i en kastrull, pressad vitlök,krossad tomat,basilika och salt och svartpeppar får puttra ihop. När det i stort sätt är färdigt rör jag ner en burk med tonfisk i olja.
Sås går sedan att använda till gratänger med squash eller blomkål.
Mycket gott tycker jag.
Tack för receptet, Katarina2. Det låter gott, det ska jag prova!

Jag brukar göra tonfisk omelett å den är väldigt simpel fräs lök och tonfisk krydda med salt peppar och rikligt med dragon sen en omelettsmet på ägg och passerade tomater typ 15 ml per ägg har inte måttet i huvudet då jag bara skvättar i krydda upp smeten med salt peppar å pizzakrydda sen är de bara att slå på smeten å låta den puttra ihop på svag värme under lock man kan ju oxå skiva på tunna skivor av tomat högst upp innan locket går på de blir lite tonfiskpizza över de hela .
2 brk tonsfisk,4 ägg,ca 0,6 dl passerade tomater,dragon,pizzakrydda,salt,peppar+ skivade tomater
mvh/bjorsa
Har du provat enkel Tonfiskröra? Ta så mycket tonfisk du vill ha, rör ner cream fraich och kryddor ex paprikakrydda. Jättegott och bra om man behöver få i sig lite fett. Kan ju ha i grädde oxå om man vill. Endast fantasin sätter gränser:)
Tack alla för smarriga recept!

Jag gillar inte tonfisk.*erkänner* med för att göra lite reklam: Abbas tonfisk inlagd i vatten! DEN var kanongod!
Så nu gör jag röror till höger o vänster, med turkisk yoghurt och majonnäs i lika proportioner och olika kryddor, samt nu senast kräftstjärtar i lag.
Serverar på lite isbergssallad
Sambon åt också med stor förtjusning, fast han la till bröd och öl, den rackarn!*S*
Jag gillar inte den i olja heller, blir helt flötig om läpparna och inte msakar den lika gott heller. Jag gör som du, tar den i vatten och tillsätter fett istället
#6 o #7: jag kunde inte äta tonfisk alls innan jag upptäckte abbas blåa i vatten. fy f--n för tonfisk i olja, samt för lågpristonfisk.