Koldolmar
Har alltid älskat koldolmar, tänkte jag skulle pröva göra dem lite "nyttigare" utan ris vill säga. Tror ni att det skulle fungera med linfrö istället? Kanske finns det någon som redan har ett bra recept.
Det fungerar med bara köttfärs, behövs inget annat.

Jag har då aldrig haft ris i kåldolmar. (KOLdolmar är nåt annat…
). Gör bara en vanlig köttfärssmet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Man behøver væl bara færsen och kanske något ægg i kåldolmar? Riset ær/var væl ændå mest utfyllnad.
Ris är till att dryga ut, inget annat.
Jag har gjort kåldolmar utan ris, fungerar alldeles utmärkt. Gott som tusan blev det. Glöm inte kryddpepparn, det är gott i.
Jag kan verkligen rekommendera Airams Kålgott.
Det är visserligen inga "dolmar" men jättegott. Jag gör alltid så mycket att jag kan frysa in och sedan bara tina och värma på med grädde och Créme Fraiche. Det har blivit en favoriträtt här oss oss.

#6 Håller med om Airams kålgott. Favorit här också!

Då kan väl någon klok slänga in ett kåldolms recept här? Gud vad gott, men jag kan inte tänka just nu, så nån kan annars posta kåldolmar direkt till min hemsdress!
Annika
Hej o välkommen säger jag…har inte sett ditt nick förut nämligen! Bor i Vindelns kommun lite sör om dig. 
MMM! jag at kalpudding igar, och rester idag. jag slangde i kottfars latt stekt i ister, kal stekt i smor, hallde pa en aggstanning av gradde och agg, salt och peppar - sedan lat jag det gradda en timme i ugnen. Min mormor gor den battre, ska fraga henne hur hon kryddar.