OT Sommarens väder
Någon som vet vad det kommer att bli för väder till sommaren? Det spelar ingen roll om ni läst det i Aftonbladet, någon aborrfena eller en i artikel om någon väderspåman i lokaltidningen.
Jag har inte läst någonstans, men jag själv skulle gissa på att det blir en riktigt varm sommar som dessutom håller i sig långt in på hösten.
Har läst på Aftonbladet att deras väderorakel Röder (eller vad han nu heter) har lovat en mkt varm sommar som kommer att starta i mitten på Juni.

Såg i nagelbanden på min vänstra stortå att västerbotten kommer få väldigt mycket duggregn under andra halvan av sommaren.

Så snart jag får schemat för mitt sommarjobb kan jag svara på den frågan. Det kommer nämligen att bli fantastiskt väder de 2-3 dagar/vecka som jag jobbar, och kallt och regnigt övriga dagar. Jag är beredd att satsa pengar på det.
Varm sommar from mitten av juni låter bra för Guben går på semester i slutet av mån. Sedan får det gärna hålla i sig. Lättare duggregn då o då kan vi köpa men inte för mkt. Älven måste bli liten så att våra badgrund kommer fram! 

Det vet ni väl att det blir kanonväder hela Juni och Juli för jag har 8 veckors semester iår, för i fjol blev det inte en enda vecka ledigt!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!