Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1217 ggr
Buppan
0

Inte fettskrämd

Har just gjort en hälsotest på Expressens hälsosida och fått konstaterat att jag äter för mycket fett! Hurra jag har länge varit orolig för att jag inte fått i mig tillräckligt. Har ju varit lite fettskrämd och försiktig när jag började med LCHF-kosten, men nu har jag fått veta sanningen. Så det borde vara nog, när man tänker som LCHF:are!

Kunde bara skratta, tänk att man lägger ut sådana tester, utan någon som helst vidare förklaring! Hoppas att ni också gläds!

Vet inte om detta lyckas, men om…. så skall detta vara adressen!

http://www.expressen.se/1.82111

Maia
0

Å, lägg in länken! Den kan vi ha kul med!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

missaz
0

Hmmm… det testet funkar inte alls på mig egentligen, flera frågor handlade om hur jag brer mina mackor och har pålägg på dem, samt om jag äter potatisprodukter. Jag äter varken mackor eller potatis, så det var lite svårt att svara.

dahlith
0
Buppan
0

#3Tack för hjälpen! Är inget vidare på länkkopplingar!

#2 Själv äter jag Finn Crisps med mycket smör på!

Mimsivimsi
0

haha många av frågorna fanns inte svaret jag ville sätta, där har jag satt ett - .
Fick också att jag äter för mycket fett… Undrar hur det blivit om man skrivit att man åt potatis/pommes dagligen men inget smör på brödet…

1. På mina smörgåsar brer jag vanligen:
-mycket smör men inget bröd

2. På en smörgås brer jag vanligen
-men jag äter ju inte bröd!

3. På en ostsmörgås brukar jag lägga
-mycket ost men inget bröd

4. Av mjölk, fil och yoghurt dricker/äter jag
a, Mest standardprodukter (3% fett)

5. Kött eller fläsk äter jag
a. så gott som dagligen

6. Jag äter korv (till huvudrätt)
d. sällan eller aldrig

7. Stekt potatis eller pommes frites äter jag
d. sällan eller aldrig

8. Grädde eller crème fraiche (även i såser och dyl) äter jag
-dagligen

9. Jag äter något från gruppen extra kalorier
-förstår inte frågan.

elize-l
0

Hahaha jag tror vi ställer till den här undersökningn lite…=)

På frågan om mackor tänkte jag nötbröd eller fin crisp så funka det =)

missaz
0

#5 Jag förstod inte heller sista frågan! Vaddå "gruppen extra kalorier"????? Vad 17 är det för grupp??? Nåt nytt näringsämne utöver kolhydrater, protein och fett eller…? Förvånad

Mervi
0

Extrakalorier, kan det vara lite nyttigheter som godis tex. Eller chips?? jag har inte kollat testen.

missaz
0

#8 ja, kan nog vara det, men varför SKRIVER de då inte "godis, chips, läsk etc" istället…? Märklig formulering tycker jag, som om alla borde veta vad "gruppen extrakalorier" är… Är säkert en benämning de använder i sin viktklubb eller nåt. (ALLA tidningar verkar ju ha viktklubbar nu för tiden!) Skrattande

Aniara4
0

Extrakalorier i min värld är allt över 3000. Där någonstans ligger nämligen mitt basenergibehov!

missaz
0

#10 Ja, så kan man ju se på det, men när de skriver GRUPPEN extrakalorier antar man ju att de syftar på en speciell sorts mat.

Aniara4
0

#11 Ja, jag hyser inga illusioner om att Expressen och jag har samma syn på mat! Skrattande

missaz
0

#12 Hehe. =) Nej, det tror jag inte, samma gäller mig och det är jag mkt nöjd över. Glad

rebens
0

Här är en till som äter alldeles för mycket fett.

Skulle vara kul om så många som möjligt här på forumet gick in och gjorde testet. Då kunde det bli någon braskande rubrik på löpsedeln i stil med att

SVENSKARNA ÄTER FÖR MYCKET FETT.Skrattande

Mervi
0

Vilka frågor. Nu har jag svarat. Frågan om mjölkprodukter saknade jag alterntivet 3% fett eller mer. Det fanns bara 3% eller mindre..Ledsen

Det bästa var att svara att man åt kött och fläsk dagligen.Skrattande

ebet
0

Jag gjorde det två gånger, en gång från min 'fettskrämda' tid, då jag gick upp i vikt alltså. Då åt jag lagom mycket fett. Glad

nu, när jag går ner i vikt och mår mycket bättre, ja då blev det för mycket förstås. Tänk vad lite de vet.

Cowboy
0

Jag fick 13 rätt av 30. Hur räknar man då?

Lite fick jag fuska. Den mjölk jag dricker är ca: 4 %, men det alternativet fanns inte.

anki1
0

12 rätt av 30 möjliga. Äter nog för mycket fett enligt dom. Inte alls tyckte jag. Hihihi

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Melindrea
0

Litet OT av det här testet, men jag testade "Hur allvarlig var din senaste panikattack?" och fick… "du hade en riktigt panikattack" *skakar på huvudet* Va, så överraskad jag blev av att min panikattack faktiskt var :riktig: =)