Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 803 ggr
mumsa
0

inte så enkelt !?

Hej ! är ny här,och rätt ovan med att skriva Glad men jag har läst på dr annicas blogg, och tyckt att jag verkligen hittat rätt ! jag har länge lidit av sockerberoende, och har ´jag väl satt igång att äta finns det inget normalt stopp på det hela Ledsen jag tror verkligen att den här kosten är något för mig! men jag är imponerad av alla ni andra, ni verkar så duktiga!! jag har själv så svårt att hålla fast vid att hela tiden planera och ha koll på vad jag äter, förstår att man får göra ett val men det finns ju några år av dåliga vanor i ryggsäcken Ledsen.

om man nu hoppar lite,hur bra mår kroppen av det? förstår att det tar ett litet tag innan den är inställd på hur den ska förbränna, blir det svårare att få igång en förbränning efter varje misslyckande?

idag har jag varit helt på fel "sida" var på fest igår, vilket inte har hänt på flera år Gladdet blev helt fel mat + lite alkoholGenerad och då kom chipspåsen fram i kväll…. fy ! ni hör ju vad jag har dålig karaktärLedsenjag har!  suck!

magma
0

Välkommen hit!

Du skriver ju att du har ett sockerberoende. Släng det där med "dålig karaktär" överbord! Det handlar om vanans makt i kombination med att socker sätter igång helt fel kemiska reaktioner i hjärnan, som bedövar och gör allt dimmigt, det blir oerhört svårt att tänka klart och fokusera på sitt mål. Man bedrar och bedövar sig själv, både mentalt och själsligt. Ta nya tag imorgon!

Jag har då och då varit inne i långa perioder med avsteg och felsteg både vad gäller maten och ätbeteendet att det har känts som en obefintlig möjlighet att få känna sig klartänkt och fri från sockersuget. Men efter två dagar utan socker/kolhydrater så gör alltid den befriande känslan mig lika förvånad. Det går, tro på dig själv. Lycka till!

Tilda-T
0

Det är bara att hoppa upp på banan igen mumsa och se det som ett återfall och lära sig något av det!

Det enda som är nästan säkert är att det kommer flera sådana och man lär sig något nytt varje gång man faller.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Maiwor
0

OjOJ vad jag känner igen migLedsenDu fixar nog detta ,kram Glad

Mervi
0

Välkommen hit!

Det kommer fler sådana avsteg i början men man lär av dem hela tiden. Det tar tid att ända vanor som man haft i hela sitt liv. Sockerberoendet gör det inte lättare men denna kost brukar vara bra hjälp.

Jag har ätit denna kost i tre år och börjar tycka att jag fåttrutin i det och det känns inte jobbigt längre. Man går automatiskt till de rätta hyllorna i affären och struntar i dem andra. Nu har jag inga barn hemma längre och mannen äter också LCHF, då är det genast lättare. Det finns inga frestelser hemma.

Lycka till!

maniutlandet
0

Nær jag startade 1/3 - 08

Børjade jag rækna dagarna nær jag åt under 40 kolhydrater och kan se att i børjan var det ca 3-4 dagar mellan avstegen. Nu efter 2,5 månader har jag klarat mig i 28 dagar utan avsteg men i førrgår hadde jag en "frossar dag"

Lycka till

Aniara4
0

Hur går det, mumsa? Nu har det ju gått en månad, börjar du få kläm på det hela? Det ÄR svårt att ställa om i början, men jag måste också säga att mina problem med sockersug och bottenlös kolhydrat"hunger" är nästan helt borta numer, så länge jag håller mig mätt och nöjd. Heja på!