Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2398 ggr
Mimsivimsi
1

trasig våg??

Imorse blev jag så förvånad när jag ställde mig på vågen att jag började skruva på grejen man ändrar siffrorna på för att se så den inte var felinställd.
Har inte vägt mig på flera veckor eftersom jag fuskat med kolhydrater så otroligt mycket senaste 3 månaderna och tyckte inte det kändes kul att ställa mig på vågen. Sist jag kollade var en 5-6 veckor sen och då vägde jag ca 60kg. Har varit strikt nu i ca 4 dagar och kände mig ganska smal imorse så tänkte att jag kollar väl på kul vad jag väger..
Imorse på samma våg vägde jag 53,5kg.. Kan den gått sönder?? Det är helt sjukt. Och jag som inte gjort så mycket.. Nä måste nog åka till badhuset o väga mig för jag litar inte på den..

greensis
0

Kul om det verkligen är sant. Behärska jublet tills du kollat.
Men du som muttrat över dina avsteg och hur du ska hantera det praktiska… Du ser inte en viss stillsam ironi i 6kg viktnedgång?Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

clajo
0

Japp; den är nog sönder! Flört 

Min våg är bara lite velig… men jag får skylla mig själv.

Grattis!

Uttelille
0

Men du måste ju märka om du verkligen gått ner? På kläder och så?

Sweetelle
0

Glöm inte skriva här när du kollat upp din vikt ;o)

Maia
0

Måtten, Mimsivimsi? Hur är det med dem?

Det är förfärligt tråkigt att se en vikt och sedan är det fel, men jag håller med dig till hundra %. TILL BADHUSET!

Och sedan tillbaka hit till tråden, som ElvaHax sa :-D. Oavsett resultat. Eller framför allt om den visade för lite, för då behöver man stött desto mer. Fast jag tror att den nog visar mindre än 60 iaf.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

[Karro]
0

Men Mimsivimsi! Nu får du ta dig iväg till en våg! För fy va kul om det verkligen stämmer Glad

maxiq
0

Jag provade en talande våg en gång men den sa bara "Endast en åt gången!"

Ledsen

shintaida
0

Hahahaha….den var kul, Maxiq!! Skrattande

// Shintaida

Mimsivimsi
0

ja hörrni, jag har faktiskt inte en aning.. Förut gymmade jag och spinnade så otroligt mycket och då gick jag ned till 56kg (på samma våg).
Nu har jag inte tränat på jag vet inte hur länge, så det kan ju varit musklerna som förtvinat. Alla vet ju att muskler väger mer än fett.. Jo kläderna sitter pösigt som de gjorde då också, men känner mig ungefär som jag gjorde då jag vägde 56-57. Det var mitt mål men javisst blir man glad om den verkligen visar sanning..
Det är en sån där gammal hederlig våg och inte en digital, brukar de gå sönder lätt när de bara står på samma ställe?

Måste man betala inträde på badhuset om man bara vill gå in och väga sig???

dahlith
0

Jag brukar gå till vårdcentralen och väga mig. Fast jag väljer den avdelningen där distriktssköterska sitter och barnmorskan. Där stör jag inte någon ifall jag bara går in och väger mig snabbt och lätt.

[Karro]
0

men alltså i min värld ska ju de gamla hederliga va bättre än digitalvågen, fast du kanske menar en sån där platta som snurrar eller? Fundersam

MaMaMade
0

Har vägt mig hos kompisar flera ggr på senare tid o de visar alla 63½ kg…här hemma stod vår på mellan 66 o 67 kg (syndens månad) de senaste ggr jag vägde mig innan batteriet tog slut.

Måste iväg till VC o väga mig…fö räknar jag m fina muckler på armarna snart för nu ska jag gå ut o gräva ur en rabatt på 5 kvm. Senare i v väntar 16 kvm gräsmatta att spettas upp, grävas ur o planteras m jordgubbsplantor.